کد خبر: ۸۵۹۶
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
وزیر جهادکشاورزی گفت: سال گذشته در تولید برنج ایرانی کمبود داشتیم و تقاضا نیز بالا رفت در نهایت قیمت برنج افزایش یافت. امسال ولی بازار برنج متعادل خواهد بود.
به گزارش جدید پرس:

سید جواد ساداتی نژاد در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، در پاسخ به این سوال که وزارت جهادکشاورزی چه برنامه ای برای کنترل قیمت برنج دارد؟ گفت: چون در فصل برداشت برنج هستیم بازار برنج نزولی است. امسال هم ۲۵ درصد افزایش تولید داشتیم و برنج با کیفیتی نیز تولید شد و این موضوع نیز در کاهش قیمت برنج موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال ممنوعیتی در واردات برنج نداریم ولی با واردکنندگان مذاکره کردیم تا در فصل برداشت توزیعی انجام نشود. همچنین ذخایر خوبی در برنج خارجی داریم و اگر سوداگران بخواهند در این بخش ورود کنند با شرکت بازرگانی دولتی در بازار مداخله خواهیم کرد.

وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: سال گذشته در تولید برنج ایرانی کمبود داشتیم و تقاضا نیز بالا رفت در نهایت قیمت برنج افزایش یافت. امسال ولی بازار برنج متعادل خواهد بود.

وی با بیان اینکه به تولیدکننده و مصرف کننده توجه خواهیم کرد، گفت: سال گذشته قبل از فصل تولید برای اولین بار قیمت خرید تضمینی برنج را اعلام کردیم و امسال نیز به زودی اعلام خواهیم کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها