کد خبر: ۸۴۲۱
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بنابر آمار ۶۰۰ میلیون دوز واکسن دامی در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که ۵۵۰ میلیون دوز در داخل تولید می شود.
به گزارش جدید پرس:

آقای سید محمدآقامیری گفت: بنابر آمار سالانه ۱۰.۵ میلیارد دوز واکسن طیور و ۶۰۰ میلیون دوز واکسن دامی مورد نیاز کشور است که ۹۱ درصد واکسن دام و ۲۵ درصد طیور از تولید داخل تامین می شود.

به گفته او، در خصوص واکسن های دامی طی یک برنامه کوتاه مدت با تامین ۹ تا ۱۰ درصد نیاز کشور به زودی به سمت خودکفایی می رویم و در تولید واکسن های طیور برنامه ریزی کردیم که در صورت فراهم شدن مقدمات به سمت خودکفایی رویم.

آقامیری می گوید: طی فراخوانی به شرکت های واکسن سازی که در ایام کرونا تولید واکسن کردند، اعلام کردیم که با استفاده از ظرفیت ها به سمت و سوی تولید واکسن مورد نیاز برویم.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: ظرفیت در کشور ما برای تولید و صادرات واکسن وجود دارد، اما در شرایط فعلی صادرات واکسن در حدی نیست که ارزآوری چندانی داشته باشد.

 اصلاح نظام یارانه‌ هیچ تاثیری بر قیمت دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامپزشکی نخواهد داشت، چه بسا در برخی از داروها و واکسن‌ها نسبت به سنوات قبل کاهش قیمت خواهیم داشت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها