کد خبر: ۸۳۲۱
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اعلام کرد؛
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از پیشنهاد بخش خصوصی به وزارت جهاد کشاورزی برای اینجاد صندوق توسعه صادرات خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

حبیب اسدالله نژاد با اشاره به آزاد شدن صادرات مرغ، گفت: صادرات مرغ نیاز به سیاستی پایدار و منظم دارد و در این حوزه باید ۴ عامل را در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: در این حوزه باید بحث رقابت جهانی را در نظر بگیریم و اینکه آیا توانایی رقابت با سایر کشورها را داریم یا خیر؟

اسدالله نژاد ادامه داد: همچنین مساله کیفیت و استمرار صادرات و سیاست گذاری منظم نیز در این حوزه دخیل است.

به گفته این فعال صنفی، ما در کشور سیاستی منظم در این حوزه نداریم و وضعیت مشخص نیست ضمن اینکه هر از گاهی بازار مرغ دچار نوسانات قیمتی شدید می‌شود و در مواقع زیادی هم به دلیل مسائل مختلف صادرات قطع و وصل می‌شود که همه این موارد به بازارهای صادراتی ما آسیب زده است.

اسدالله نژاد ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌های جهانی مرغ کاهش یافته و ما با رقیب قدرتمندی مانند ترکیه نیز مواجه هستیم بنابراین اگرچه صادرات آزاد شده اما عملاً امکان آن وجود ندارد و میزانش نیز بسیار جزئی است.

وی توضیح داد که حدود دو ماه قبل به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد دادیم که صندوق حمایت از توسعه صادرات توسط بخش خصوصی راه اندازی شود.

اسدالله نژاد گفت: بخشی از اعتبار این صندوق را بخش خصوصی از محل جوجه ریزی تأمین می‌کند یعنی به ازای هر قطعه جوجه ریزی مبلغی به این صندوق واریز می‌شود و بخشی دیگر نیز از محل عوارض وارداتی نهاده‌های دامی توسط دولت واریز و این مبالغ صرف مشوق‌های صادراتی می‌شود.

وی ادامه داد که در حال حاضر منتظر پاسخ وزارت جهاد کشاورزی به این پیشنهاد هستیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها