کد خبر: ۸۲۹۶
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۲ محموله روغن خام خوراکی وارداتی روز چهارشنبه در بندرگاه امام خمینی (ره) تخلیه شد.
به گزارش جدید پرس:

کاوش حسین پور روز چهارشنبه افزود: این ۲ محموله روغن خام خوراکی در مجموع به ظرفیت ۴۲ هزار و ۳۰۰ تن توسط ۲ فروند کشتی اقیانوس پیما به مجتمع بندری امام خمینی(ره) حمل شده بودند.

وی با اشاره به اینکه این ۲ محموله که یکی از آنان ۳۳ هزار تن و دیگری ۹ هزار و ۳۰۰ تُن بوده توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سفارش و خریداری شده است گفت: با تخلیه این ۲ محموله ، مجموع ذخایر روغن خام خوراکی در انبارهای اجاره ای شرکت بازرگانی دولتی ایران در بندر امام خمینی (ره) به ۱۰۸هزار تُن رسید.

معاون بازرگانی اداره کل بازرگانی دولتی ایران با ابراز اطمینان از ذخایر راهبردی روغن خام خوراکی در انبارهای بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: بخشی از ذخایر روغن خام خوراکی توسط تانکرهای مخصوص در حال حمل به کارخانه‌ای تصفیه روغن در سراسر کشور است.

وی گفت: یک فروند کشتی حامل ۳۰ هزار روغن خام خوراکی که از کشور آرژانتین خریداری شده نیز در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) در حال پهلوگیری است.

حسین پور افزود:این کشتی حامل روغن خام خوراکی در روزهای آینده پس از انجام تشریفات بندری و گمرکی در اسکله ویژه مجتمع بندری امام خمینی(ره) پهلو خواهد گرفت.

حدود ۸۰ درصد حجم کالاهای اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) از طریق بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان وارد کشور می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها