کد خبر: ۷۶۹۰
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه نگاه ما پایداری خودکفایی در گندم و نان است، گفت: در سال‌های گذشته خودکفایی گندم داشتیم، اما این حرکت سینوسی بود و ما به دنبال پایداری این امر هستیم.
به گزارش جدید پرس:

 جواد ساداتی‌نژاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید رییس جمهوری از وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: محوری‌ترین مسئله‌ای که رییس‌جمهور در این بازدید مطرح کرد، تأمین پایدار غذای باکیفیت، سالم و ارزان با منشاء داخلی بود که بحث تنظیم بازار، سلامت غذا، افزایش بهره‌وری ، کاهش دلالی و حمایت از تولید داخل در آن لحاظ شده باشد.

وی افزود: از ابتدای دولت حمایت از تولید داخل در حوزه کشاورزی با کشاورزی قراردادی شروع شده و با افزایش قیمت خرید تضمینی و کاهش قیمت کود، عملاً افزایش تغذیه خاک را باعث شده و امسال ما از مرز هفت میلیون تن تولید گذشتیم و شرایط مطلوبی در تولید گندم داریم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: نتیجه این رخدادها در خصوص گندم و کود گرفته شده، ما در سال زراعی آینده همین مسیر را پیش خواهیم رفت و نگاه ما پایداری خودکفایی در گندم و نان است. ما در سال‌های گذشته خودکفایی داشتیم اما این حرکت سینوسی بود و ما به دنبال پایداری این امر هستیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها