کد خبر: ۶۳۰۶
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران شفاف‌سازی کرد؛
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: مرغ در بازار به صورت فراوان وجود دارد که تحت تاثیر چنین مساله‌ای ممکن است قیمت مرغ در بازار بیش از قیمت فعلی کاهش پیدا کند.
به گزارش جدید پرس:

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در گفت و گو با پایگاه خبری جدیدپرس به تدابیر اتخاذ شده برای کنترل قیمت مرغ در ایام ماه محرم اشاره کرد و افزود: طی چند وقت گذشته با کاهش قیمت‌ها در بازار مرغ مواجه بودیم و اکنون این کالا با قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب در حال فروش است.

وی اظهار داشت: قیمت مرغ تا مرز کیلویی 52 هزار تومان کاهش پیدا کرد اما اکنون حدود هشت هزار تومان کمتر از نرخ مصوب قرار دارد.

یوسف‌خانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امکان کمبود مرغ در بازار طی ماه محرم وجود دارد یا خیر، گفت: به هیچ عنوان امکان ندارد در ایام ماه محرم با کاهش عرضه مرغ و نیز کمبود این کالا در بازار مواجه شویم.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران خاطرنشان کرد: مرغ به صورت فراوان در بازار وجود دارد  که تحت تاثیر چنین مساله‌ای ممکن است قیمت مرغ در بازار بیش از قیمت فعلی کاهش پیدا کند.

وی به تاثیر اصلاح نرخ یارانه‌ها بر قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: در چند وقت گذشته با کاهش تقاضا در بازار مرغ مواجه بودیم، علت دقیق این مساله را مورد بررسی قرار ندادیم اما ممکن است عامل اصلی آن نشات گرفته از  افزایش نرخ مصوب باشد.

یوسف‌خانی اظهار داشت: در ابتدا نرخ مصوب مرغ حدود 31 هزار تومان بود و بعد از آن به قیمت 58 هزار تومان افزایش پیدا کرد که این موضوع تاثیرگذار در توان خرید مردم برای این کالا بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران اعلام کرد: به دلیل کاهش تقاضا در بازار و عدم استقبال مردم برای خرید مرغ،  نرخ مصوب از 60 هزار تومان به 52 هزار تومان رسید.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع نشان از آن دارد که نرخ مصوب و دستوری در بازار پاسخگو نیست، گفت: قیمت کالا باید تحت تاثیر بازار تعیین شود که بازار هم تابع عرضه و تقاضا است.

یوسف خانی ادامه به وجود نظارت‌ها بر ازار مرغ در ایام ماه محرم اشاره کرد و گفت: اکنون بازار مرغ به دلیل وجود حجم بالای عرضه در در وضعیتی آرام به سر می‌برد اما باز هم در  ایام محرم به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌، میزان نظارت‌ها را افزایش خواهیم بود.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها