کد خبر: ۲۸۳۰
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حوزه نان به‌شدت نیازمند نوآوری هستیم و در این راستا باید در مورد کیفیت، فرآوری و غنی‌سازی نان کار کنیم
به گزارش جدید پرس:

«سید جواد ساداتی نژاد» در بازدید از سوله‌های اختصاص یافته اداره کل غله و خدمات بازرگانی تهران به منظور ایجاد ناحیه نوآوری صنعت غذا که با همراهی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انجام شد، اظهار داشت: با توجه به سابقه اداره کل غله و خدمات بازرگانی تهران، می‌توانیم این مکان را به موزه آرد نان و غذا تبدیل کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اداره کل غله و خدمات بازرگانی تهران می‌تواند در بخشی از سوله‌ها به مرکز نوآوری در صنعت غذا در بحث آرد، گندم و نان تبدیل شود و جوانان در این حوزه فعالیت کنند.

به گفته وی، نان در کشورمان به‌شدت نیازمند نوآوری است و باید بر روی کیفیت، فرآوری و غنی‌سازی نان کار کنیم.

ساداتی نژاد گفت: در حال حاضر کنجاله سویا برای مرغدار کیلویی ۱۷ هزار تومان تمام می‌شود و باید به سمت ارزان‌سازی خوراک حرکت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی بر ارزان‌سازی خوراک دام نیز تاکید کرد و افزود: مراکز دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی در این زمینه می‌توانند کمک کنند.

وی با بیان این که در این مجموعه برای حضور از بزرگان حوزه غله و نان دعوت شود، گفت: سازوکارهای اجرایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت غذا را در این مجموعه ایجاد می‌کنیم.

بنابراین گزارش، با توجه به نقش و جایگاه زیرساخت‌های صنعتی در توسعه تولید محصولات دانش‌بنیان و فناورانه در حوزه امنیت غذایی و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال و تأکیدات ایشان بر صنعت غذا، بسترسازی مناسب برای توسعه روند استقرار و تولید بنگاه‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با ایجاد «ناحیه نوآوری صنعت غذا» و تدوین ساز آغاز و کار حمایتی آن در حال انجام است.

بر این اساس ناحیه نوآوری صنعت غذا، در وبگاه اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران با توجه به دارا بودن مجموعه سوله‌هایی با قابلیت تغییر کاربری (از انبار شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه‌های گوناگون صنعت) به محل استقرار و مکان تولید شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تبدیل شده که در ادامه مرحله ایجاد مرکز نوآوری صنعت غذا راه‌اندازی شده است.

گفتنی است‎؛ برای مرحله دوم که ایجاد ناحیه نوآوری صنعت غذا است برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است.​

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها