کد خبر: ۱۶۴۴
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کارشناس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: تا حدود دو الی سه هفته آینده برداشت گوجه فرنگی در اطراف تهران که به اصطلاح به آن گوجه دور شهری می‌گویند آغاز می‌شود و همین مساله منجر به کاهش قیمت خواهد شد.
به گزارش جدید پرس:

 جواد باقری کارشناس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به افزایش قیمت صیفی جات از جمله سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز اظهار داشت: طی روزهای اخیر قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی در مراکز خرده فروشی تا ۱۵ هزار تومان و قیمت پیاز نیز تا ۸ هزار تومان افزایش یافته که دلیل این مساله کاهش عرضه و همچنین صادرات است.

وی با اشاره به اینکه تا چند روز قبل سیب زمینی جنوب وارد بازار شد، گفت: از حدود یک هفته پیش برداشت این محصول در استان گلستان آغاز شده و بعد از آن نیز در اصفهان برداشت سیب زمینی شروع می‌شود. همین تغییر مبادی برداشت از جمله دلایل کمبود عرضه و افزایش قیمت است.

این فعال صنفی توضیح داد: با افزایش عرضه طی روزهای آینده قیمت سیب زمینی به صورت خیلی جزئی کاهش خواهد داشت.

باقری اضافه کرد: گوجه فرنگی که در حال حاضر به بازار عرضه می‌شود محصول شیراز است که عرضه آن نیز کاهش پیدا کرده و قیمت بالا رفته است. ضمن اینکه تا حدود دو الی سه هفته آینده برداشت گوجه فرنگی در اطراف تهران که به اصطلاح به آن گوجه دور شهری می‌گویند آغاز می‌شود و همین مساله منجر به کاهش قیمت خواهد شد.

وی درباره پیاز نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر برداشت پیاز هم در مناطق جنوبی و هم اصفهان انجام می‌شود، گفت: دلیل اصلی گرانی پیاز صادرات این محصول است ضمن اینکه سال گذشته نیز قیمت تمام شده این محصول ۵ هزار تومان بود اما کشاورزان آن را بیشتر از ۳,۵۰۰ تومان نتوانستند بفروشند بنابراین تولید این محصول نیز به شدت کاهش یافته است.

باقری با اشاره به اینکه برداشت پیاز دور شهری از بین دو تا سه هفته آینده آغاز می‌شود، افزود: بنابراین ما شاهد کاهش قیمت این محصول نیز خواهیم بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها