کد خبر: ۱۴۶۲۶
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
رییس انجمن پرورش‌ دهندگان مرغ گوشتی خاطر نشان کرد: عرضه مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام تمام برنامه‌ریزی‌های تولیدکنندگان را برهم زده است و همین موضوع باعث شد که هر روز قیمت مرغ افت بیشتری کند چراکه مردم برای برطرف کردن نیاز خود این مرغ‌ها را خریداری کردند.
به گزارش جدید پرس:

محمد یوسفی با اشاره به توقف فروش مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، گفت: در روزهای گذشته شرکت پشتیبانی امور دام فروش مرغ منجمد را متوقف کرد اما این اقدام نمی‌تواند چندان کارساز باشد چراکه به‌وفور این مرغ در واحدهای صنفی و مراکز میادین میوه و تره‌بار توزیع شد و این احتمال وجود دارد که تا هفته‌های آینده نیز این مرغ در بازار موجود است.

این تولیدکننده مرغ گوشتی ادامه داد: در زمان توزیع مرغ منجمد خریداران اصلی یعنی صاحبان رستوران‌ها میزان نیاز یک ماه خود را خریداری کردند و همین مسئله باعث شده است که بازار مرغ رمقی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بازار مرغ گوشتی ریزش قابل توجهی کرده است، تصریح کرد: عرضه مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام منجمد تمام برنامه‌ریزی‌های تولیدکنندگان را برهم زده است و همین موضوع باعث شد که هر روز قیمت مرغ افت بیشتری کند چراکه مردم برای برطرف کردن نیاز خود این مرغ‌ها را خریداری کردند.

به گفته رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی؛ جوجه‌ریزی در آبان بیشتر بوده است این در حالیست که میزان مصرف پروتئین در ماه‌های مهر و آبان افت می‌کند. در این ماه‌ها خریدها بیشتر متوجه لوازم التحریر می‌شود و بخش قابل توجهی از بودجه خانوارها به این سمت هدایت می‌شود.

وی با اشاره به قیمت مرغ گوشتی، خاطر نشان کرد: مرغ گرم به کیلویی 52 تا 53 هزار تومان رسیده است این در حالیست که هر کیلو مرغ برای تولیدکنندگان کیلویی 70 تا 75 هزار تومان تمام می‌شود واین موضوع باعث دلسردی تولیدکنندگان شده است.

یوسفی با بیان اینکه تولیدکنندگان با زیان اقدام به تولید می‌کنند، افزود: مرغ‌های موجود در بازار با جوجه دانه‌ای 13 تا 14 هزار تومان تولید شدند. بعد از افت مصرف و کاهش حجم جوجه‌ریزی از سوی تولیدکننده در روزهای اخیر نرخ جوجه یک روزه نیز ریزش کرد و در حال حاضر قیمت آن به دانه‌ای 7 تا 8 هزار تومان رسیده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: دولت برای جبران خسارت‌های وارده به تولیدکنندگان اقدامی نکرده و امیدوار است که در روزهای آینده این شرایط تغییر کند؛ در حال حاضر واحدهای تولیدی با تاخیر اقدام به جوجه‌ریزی می‌کنند که بازار را بسنجند که به لحاظ اقتصادی چه اقدامی انجام بدهد؛ با تمام ظرفیت کار کنند یا ظرفیت تولید را تقلیل بدهد تا زیان کنترل شود.

یوسفی در پایان با اشاره به تاخیر در تخصیص نهاده به واحدهای تولیدی، اذعان کرد: وضعیت توزیع نهاده نیز مناسب نیست و در برخی تحویل نهاده با 2 ماه تاخیر انجام شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها