کد خبر: ۹۹۹۸
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
یک میلیون معلم داریم که ۵۳ درصد آن‌ها بانوان هستند. بیش از ۸۱ درصد تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دارند.
به گزارش جدید پرس:

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در ایران گفت: ۴۹ درصد دانش آموزان دختر هستند. یک میلیون معلم داریم که ۵۳ درصد آن‌ها بانوان هستند. بیش از ۸۱ درصد تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دارند. پوشش تحصیلی واقعی ما در کل دوره‌های تحصیلی ۹۴.۳ درصد و در دوره ابتدایی ۹۸ درصد است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی برای دانش آموزان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داریم اظهار کرد: دانش آموزان ما امسال در المپیادهای جهانی ۲۰ مدال طلا کسب کردند. در حوزه فرهنگی نیز ظرفیت‌های خوبی داریم. ۲۲۰۰ کانون فرهنگی تربیتی داریم. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز تربیت هنرمندان در حوزه‌های سینما و ادبیات است و هرساله با در اختیار داشتن ۳۵۱ اردوگاه تربیتی برای برگزاری اردوها برنامه ریزی می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال در تابستان برای معلمان جشنواره‌های فرهنگی ورزشی برگزار کردیم که ۱۴۰ هزار نفر در آن شرکت داشتند گفت: جزو معدود کشورهایی هستیم که کتابهای چاپ شده برای کودکانمان رده‌بندی سنی دارد که بر اساس استانداردها انجام شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها