کد خبر: ۹۷۳۰
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
وحید غلامرضایی (مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری) دلایل تغییر در مدیریت، ساعات پاسخگویی و زیرساخت های مرکز تماس ۲۵۰۰ این صندوق را تشریح کرد.
به گزارش جدید پرس:

غلامرضایی با اشاره به تغییرات شیوه مدیریت و ساعات پاسخگویی در سامانه مرکز تماس ۲۵۰۰ و دلایل آن گفت: با پایان یافتن قرارداد پیمانکار قبلی مرکز پاسخگویی و با توجه به نارضایتی‌های ابراز شده از سوی بازنشستگان که در طرح رضایت‌سنجی صندوق و همچنین نشست مدیرعامل صندوق با کانون‌های بازنشستگی، تصمیم بر این شد تا ضمن بروزرسانی زیرساخت‌ها و رفع اشکالات فنی، تغییراتی نیز در شکل و شیوه مدیریت این مرکز اجرا شود.

وی افزود: به همین دلیل، ممکن است فرآیند به ثبات رسیدن و بروزرسانی سیستم جدید پاسخگویی تلفنی صندوق بازنشستگی کشوری، مدت زمان کمی طول بکشد، اما همکاران ما تلاش می‌کنند در کمترین زمان ممکن نواقص و مشکلات موجود را حل کرده و پاسخگوی سوالات عزیزان بازنشسته باشند.

غلامرضایی تصریح کرد: تلاش همه همکاران ما این است که نحوه پاسخگویی مرکز تماس بهتر از گذشته و در سطح کارشناسی و فنی باشد و از پاسخگویی پراکنده، غیردقیق و غیرکاشناسی جلوگیری شود و با دسته‌بندی موضوعات و استفاده از اطلاعات سایت صندوق و کارشناسان خبره داخلی بتوانیم پاسخگویی بهتری به عزیزان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه «در شرایط امروز که بسیاری از فعالیت‌ها و خدمات مبتنی بر تلفن همراه شده و افراد به راحتی با استفاده از گوشی تلفن همراه خود می‌توانند هرنوع خدمتی را دریافت کرده و حتی پاسخ سوال خود را دریافت کنند» گفت: نرم‌افزار صبا که در گذشته خاتم نام داشت به همین دلیل راه اندازی و توسعه یافت تا بازنشستگان بتوانند در صورت نیاز ضمن دریافت خدمات برخط صندوق بازنشستگی، نظر خود را ثبت و پیگیری کرده یا پاسخ سوال خود را دریافت کنند. کارشناسان صندوق به هر درخواستی که از سوی بازنشستگان از هر روشی مطرح و ثبت شود، چه تماس با مرکز پاسخگویی و یا نرم‌افزار صبا باشد، پاسخ خواهند داد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به رویکرد جدید این صندوق برای پاسخگویی شفاف و کارشناسی به بازنشستگان و سایر ذینفعان صندوق گفت: تلاش ما این است که بازنشسته‌ها درخواست خودشان را از روش‌های مختلف مثل تلفن همراه، سایت یا تماس تلفنی بصورت کامل مطرح کرده و پاسخ خود را دریافت کنند تا نیازی به مراجعه به مدیریت‌های سطح کشور نداشته باشند.

غلامرضایی همچنین تاکید کرد: برخلاف رویه گذشته که از افراد غیرکارشناس و خارج از صندوق بازنشستگی در پاسخگویی به بازنشستگان استفاده می‌شد، سیاست جدید مدیریت صندوق استفاده از کارشناسانی در فرآیند پاسخگویی به بازنشستگان است که تخصص در امور بازنشستگی داشته باشند.

به گفته وی، نگاه مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری بر پاسخ‌های تخصصی و کارشناسی به بازنشستگان است تا از نظر کیفی باعث رضایتمندی بازنشستگان باشد.

غلامرضایی، از دلایل اصلی کاهش رضایت بازنشستگان شیوه برونسپاری و انعقاد قرارداد بر اساس تعداد تماس، عدم اشراف کافی کارشناسان پاسخگو و ارجاع درخواست‌ها به لایه‌های دوم و سوم بود که منجر به ارائه پاسخ غیرقابل قبول برای بازنشستگان میشد. همچنین‌عدم وجود ابزارهای نظارتی کافی و هزینه بالای مرکز، محدودیت درگاه‌های ورودی و دریافت درخواست‌های بازنشستگان صرفا از طریق تلفن و… را از جمله دلایل تغییر شیوه مدیریت مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد.

او با اشاره به اقدامات اصلاحی در مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پس از بررسی‌های به عمل آمده، مشکلات قرارداد این مرکز که از دو سال قبل برونسپاری شده بود احصا و راهکارهای اصلاحی در نشست‌های کارشناسی بررسی و در نهایت تدوین شد.

غلامرضایی به آثار اقدامات اصلاحی و استفاده از شیوه جدید مدیریتی مرکز پاسخگویی اشاره کرد و گفت: راه اندازی مرکز جدید پاسخگویی، موجبات ایجاد رابطه دو سویه مطلوب، صرفه جویی‌های مالی و زمانی برای بازنشستگان، کاهش تردد آنان به صندوق بازنشستگی کشوری، حضور نیروی انسانی متخصص با ترکیبی از بازنشستگان خبره و کارکنان صندوق و پاسخگویی کامل در لایه اول، مدیریت مستقیم مرکز توسط صندوق، پاسخ به سوالات تخصصی بازنشستگان و افزایش درگاه‌های دریافت خدمت را فراهم می‌نماید.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری، یادآور شد: پاسخگویی این مرکز از روز شنبه تا پنجشنبه و در ساعات ۸ صبح تا ۱۶ بعدازظهر، در تهران بدون کد و در شهرستان‌ها با پیش شماره ۰۲۱ خواهد بود.

به گفته غلامرضایی، به صورت موقت این مرکز به یکی از واحدهای صندوق بازنشستگی کشوری منتقل شده تا پس از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، پاسخگویی به بازنشستگان با مدل جدید آغاز شود.

وی با ابراز امیدواری اینکه بازنشستگان عزیز با توجه به لزوم این تغییرات، تا آغاز مدل جدید پاسخگویی صبر و حوصله داشته باشند، گفت: پاسخگویی به موضوعات تخصصی قوانین و مقررات بازنشستگی، خسارت درمان، بیمه عمر، خدمات تخفیفی و تقسیطی و سایر خدمات از جمله مسائلی است که این مرکز پاسخگوی سوالات بازنشستگان خواهد بود.

صندوق بازنشستگی کشوری هم اکنون ۱،۵۸۳،۲۷۵ حقوق بگیر (بازنشسته و موظف) در سراسر کشور تحت پوشش قرار داده که این عزیزان، علاوه بر دریافت حقوق بازنشستگی، از خدمات دیگر این صندوق مانند خدمات بیمه ای، تسهیلات مالی و اعتباری، طرح‌های یاری، خدمات اجتماعی و فرهنگی و همچنین خدمات آنلاین و غیرحضوری چون دریافت اطلاعات فیش حقوقی و حکم استفاده می‌کنند. برای این منظور پیشنهاد می‌گردد بازنشستگان خدمات فوق را از سایت صندوق به آدرس www.cspf.ir، درگاه خدمات الکترونیک صندوق به آدرس www.sabasrm.ir یا نرم افزار (اپلیکیشن) صبا دریافت نمایند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها