کد خبر: ۹۳۱۱
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
معلمانی که مدرک دکتری خود را اخذ کرده‌اند، بعد از طی مراحل قانونی می‌توانند به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان فعالیت داشته باشند.
به گزارش جدید پرس:

حجت‌الاسلام محمدجواد اکبری مطلق، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در نشست خبری اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مأموریت گرا و در واقع حاکمیتی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان استان به شدت با کمبود نیروی انسانی است، بیان کرد: در حال حاضر ما ۷۰ کارمند و ۲۱ عضو هیأت علمی برای دو هزار و ۳۰۰ دانشجو داریم.

اکبری مطلق با بیان اینکه برنامه‌ریزی بر این است که در کشور هزار و ۲۰۰ عضو هیأت علمی برای دانشگاه فرهنگیان در مجموع جذب شود، افزود: البته سهمیه خراسان جنوبی از این میزان مشخص نیست.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که ۲۳ نفر از آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان چه برای نیروی علمی و چه اداری جذب شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی از نظر فضای خوابگاهی و آموزشی با مشکل رو به رو است و این در حالی است که ظرفیت ورودی دانشگاه از ۴۰۰ دانشجو به ۸۳۰ دانشجوی ورودی جدید در سال جاری افزایش یافته است.

اکبری مطلق با بیان اینکه زمینی به دانشگاه در بهترین نقطه شهر بیرجند واگذار شده است، گفت: پروژه ساخت دانشگاه در این زمین شروع شده ولی با مشکلاتی در زمینه پروانه، هزینه سنگین تغییر کاربری و عوارض مواجه شدیم.

وی بیان کرد: برای این پروژه ۲۵ میلیارد تومان از متمم سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده که تخصیص آن را پیگیری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: خود دانشگاه فرهنگیان نیز برای سلف این پروژه ۷ میلیارد تومان در نظر گرفته و ۱۷ میلیارد تومان نیز از قبل در این پروژه هزینه شده است.

اکبری مطلق با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان خود را موظف به تأمین خوابگاه برای دانشجویان می‌داند، اظهار کرد: البته دانشگاه فرهنگیان در زمینه تأمین خوابگاه با مشکلات بسیار جدی رو به رو است و علی رغم نزدیک بودن به آغاز سال جدید تحصیلی برای تأمین خوابگاه حدود ۴۵۰ دانشجو بلاتکلیف مانده‌ایم.

وی گفت: تلاش بر این است که برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان از کسانی استفاده کنیم که تجربه آموزش و معلمی را داشته باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به بحث جذب ۷۰۰ دکتر – معلم برای دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور، یادآور شد: در راستای توافق در این زمینه، معلمانی که مدرک دکتری خود را اخذ کرده‌اند، بعد از طی مراحل قانونی می‌توانند به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان فعالیت داشته باشند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها