کد خبر: ۹۰۵۳
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق بی سابقه بازنشستگان خبر داد و افزود رئیس‌جمهوری در این رابطه حمایت فراوانی کردند و شخصاً به موضوع ورود پیدا کردند.
به گزارش جدید پرس:

میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) در گفت‌وگو با شبکه یک سیما در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان کارگری گفت: خوشحالیم که این مسیر به موفقیت رسید؛ از رئیس‌جمهوری که در این رابطه حمایت کردند و شخصاً به موضوع ورود کردند، تشکر می‌کنم؛ خوشبختانه با اختیاراتی که به وزرای عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی داده شد، اتفاق مثبتی افتاد و برای سایر سطوح ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان تصویب شد و در نهایت مطالبات بازنشستگان پاسخ داده شد.

 

افزایش حقوق برای بازنشستگان بی سابقه بود

 

موسوی افزود: این درصد افزایش هم برای حداقل بگیران و هم برای سایر سطوح بی‌سابقه است؛ گرچه در این شرایط اقتصادی، ممکن است همه مشکلات معیشت را پوشش ندهد اما اتفاق در خور توجه و کم‌نظیری بود. در شهریورماه، احکام این عزیزان صادر می‌شود و پرداخت این ماه براساس احکام جدید خواهد بود.

 

صدور احکام جدید برای بازنشستگان

به گفته وی، کارهای فنی صدور حکم انجام شده و بازنشستگان در چند روز آینده می‌توانند احکام جدید را در سامانه ببینند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با معوقات بازنشستگان توضیح داد: مابه‌التفاوت از اول فروردین ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود؛ در مورد زمان و شرایط پرداخت با کانون بازنشستگان صحبت می‌کنیم؛ پرداخت مابه‌التفاوت جزو تعهدات ماست، بازنشستگان نگران نباشند حتماً انجام خواهد شد.

معوقات بازنشستگان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

موسوی در پاسخ به اینکه زمان دقیق پرداخت، چه زمان است؛ گفت: تلاش می‌کنیم از طریق سهامی که از دولت می‌گیریم بابت ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی، پرداخت مطالبات بازنشستگان را انجام دهیم؛ این سهام غیرنقدی‌ست و باید به نقدینگی تبدیل شود تا بتوانیم پرداخت‌ها را صورت دهیم؛ در این زمینه مدل‌هایی هم پیش‌بینی شده، عزیزان نگران نباشند؛ در اسرع وقت پرداخت معوقات آغاز می‌شود؛ ما می‌دانیم در این شرایط اقتصادی باید سریع بازنشستگان را به حقوق خودشان برسانند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها