کد خبر: ۸۸۵۴
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی و فردا در خانه ملت اعلام وصول می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در نشست خبری اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه بسیار مهم، عریض و طویل است و می‌طلبد تعیین تکلیف شود تا هر چه زودتر به فعالیت‌های خود برسد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه تاکید دولت زدودن رقابت بین قوا است، افزود: ایجاد همدلی و هم‌افزایی بین دولت و مجلس ماموریت دولت سیزدهم بود که کاهش تذکرات و سوالات در مجلس به دلیل تعامل دولت با مجلس است نه تقابل.

حسینی خاطرنشان کرد: برای عدم ایجاد تنش به دنبال همکاری با مجلس هستیم.

وی با اشاره به تیتر خبری با این مضمون که بیشترین تذکر به آیت‌الله رییسی بود، گفت: در حالی که این موضوع تیتر یک رسانه شد و در حالی که ارزیابی‌ها هر ساله درنظر گرفته می‌شود که این هم بخشی مربوط به دولت قبل است و از آنجا که مردم آمار ندارند فکر می‌کنند بیشترین تذکرات دولت‌ها در این دولت انجام شد.

به گفته حسینی، بیش از ۲هزار سوال در مجلس مطرح شد که نمایندگان هزار سوال را منصرف شدند چون قبل از طرح سوال توجیه شدند و این نهایت تعامل دولت با مجلس را نشان می‌دهد.

معاون پارلمانی رییس جمهور درباره معرفی وزیر بازرگانی، گفت: منتظر اتخاذ تصمیم آقای رییسی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به وظایف بازرگانی ادامه داد: بعد از تفکیک وزارت بازرگانی بخشی از وظایف آن بر عهده وزارت صمت و بخش کمی هم بر عهده وزارت جهاد گذاشته شده بود به وزارت بازرگانی برمی‌گردد. 

دولت و مجلس مصمم به رفع مشکل مسکن هستند

حسینی در پاسخ به این پرسش ایرنا که یکی از توصیه‌های امروز رهبری بحث مسکن بود و دولت و مجلس چه تعاملی برای حل این معضل دارند، گفت: محورهای صحبت‌های رهبر معظم انقلاب برنامه یکسال گذشته و نگاه به آینده و توصیه ها بود. دولت مردمی نکته‌ای بود که اشاره کردند که دولت مردمی صرفا بین مردم رفتن نیست و استفاده از نخبگان در قانونگذاری و طرح‌ها و لوایح هم مهم است.

وی افزود: رهبری در باب اولویت‌ها فرمودند هنوز اقتصاد اولویت است و در بحث رشد اقتصادی به رسیدن به ۸ درصد تاکید کردند. ایشان فرمودند اگر وعده مسکن رییس جمهور اجرایی شود می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

وی اضافه کرد: مجلس طرح جهش تولید مسکن دارد که دولت هم همراهی کرد. دولت و مجلس مصمم هستند با جدیت مساله مسکن حل شود. البته در این مسیر اوایل مقاومت‌هایی بود و برخی دستگاه‌ها زمین اضافی را در اختیار قرار نمی‌دادند که امروز زمین‌ها اختصاص یافته و ساخت و ساز در حال انجام است.

معاون رییس جمهور درباره برجام تصریح کرد: دولت از نخست دو سناریو داشت یکی با فرض توافق برجام و دیگری عدم توافق که الان هم همه وزارتخانه‌ها فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی درباره اینکه اعضای کمیسیون امنیت ملی خواستار توضیح بیشتر دولت در ارتباط برجام هستند، افزود: قرار نیست همه چیز به برجام گره بخورد و این صحیح نیست؛ اما همواره اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسات غیرعلنی با حضور وزیر خارجه نشست برگزار می‌کنند و در جلسه اخیر با حضور امیرعبداللهیان، باقری، شمخانی و اسلامی هم نشست برگزار شد و نمایندگان به صراحت مطالب خود را بیان کردند. از طرفی هنوز مذاکرات نهایی نشده است و اگر نمایندگان موردی داشته باشند می‌پرسند و متن تقریبا در اختیارشان است و در جریان هستند.

تاخیر معرفی وزیر پیشنهادی کار بدلیل انتخاب فردی باتجربه و توانمند بود

حسینی در ادامه درباره معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اشراف به مسائل اقتصادی، ساماندهی مسایل کارگری و تصمیم گیری بر مسایل سیاسی و اجتماعی و مقبول نمایندگان بودن از جمله ویژگی‌هایی است که وزیر کار باید داشته باشد.  گزینه‌های متعددی تاکنون مطرح شد و دلیل تاخیر هم انتخاب فردی با تجربه و توانمند بود. 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها