کد خبر: ۸۷۱۷
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
معاون وزیر کار اعلام کرد؛
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تا پایان امسال رشد ۱۰ درصدی مراکز دانش‌بنیان و فناوری و رشد ۱۵ درصدی اشتغال ایجاد شده در این مراکز ره خواهیم داشت، گفت: استانداردهای مهارتی و شایستگی در رشته‌های دانش‌بنیان تدوین شده است تا از این طریق پیوست مهارتی ارائه شود.
به گزارش جدید پرس:

«غلامحسین حسینی نیا» روز دوشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه تهران، اظهار داشت: در گام دوم انقلاب نهضت مهارت‌آموزی را پیگیری کردیم و دولت سیزدهم در ارائه برنامه‌های مهارت‌آموزی تأکید دارد.

وی افزود: اشتغال آفرینی در حلقه دوم و بعد از آموزش‌های مهارتی است که پیوند دانشگاه، حوزه مهارت‌آموزی و صنعت ضروری است. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان به موضوع دانش‌بنیان تأکید کردند که در این سازمان با اهتمام به منویات رهبری، عمده مهارت‌های نوین را برپایه دانش‌بنیان قرار داده‌ایم.

وی بیان داشت: این سازمان در دولت سیزدهم چتر مهارتی کامل را در نظر گرفته است که در این مسیر استراتژی همکاری با دانشگاه، صنعت و بخش خصوصی را در دستور کار قرار دادیم تا با همکاری بخش‌های مختلف در این زمینه خدمات آموزشی ارائه کنیم.

حسینی نیا گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی را شناسایی کردیم که اگر هر واحد به مهارت‌آموز را بپذیرند شاهد ارتقای مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۲ طرح ملی را در شورای‌عالی فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان به تصویب رسانده‌ایم گفت: طرح کهاد برای دانشجویان در زمان تحصیل و طرح نخلستان برای فارغ‌التحصیلان است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای ابراز داشت: یکی از برنامه‌های راهبردی این سازمان آموزش نیروی کار ‌تزریق به بازار کار است در همین راستا

۶۴۰ مرکز فنی و حرفه‌ای داریم که درصدد هستیم تا یک مرکز در هر استان را به مجتمع مهارت‌آموزی با همکاری دانشگاه تبدیل کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: پشتوانه‌های قانونی برای این طرح‌ها در نظر گرفته‌ایم که آیین‌نامه حمایت از تولید و اشتغال دانش‌بنیان نیز تصویب شده است که این مصوبه زمینه‌ساز دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال رشد ۱۰ درصدی مراکز دانش‌بنیان و فناوری و رشد ۱۵ درصدی اشتغال ایجاد شده در این مراکز را داشته باشیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وزارت علوم با وزارت کار برای رویش هسته‌های دانش‌بنیان و ترویج آموزش‌های مهارتی همکاری می‌کند، گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی نیازمند همکاری نهادهای مختلف است.

حسینی نیا گفت: مصوبه پنجمین جلسه شورای‌عالی فنی و حرفه‌ای را برای فارغ‌التحصیلان داریم ضمن اینکه اولین اردوگاه مهارتی دانشجویی راه‌اندازی شده است که به شکل ویژه و فشرده در یک دوره کوتاه مهارت کامل ارائه می‌شود و این اردوگاه در استان‌های دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی مجتمع نوآوری و دانش‌بنیان نیز صورت می‌گیرد، استاندارد مشخص در حوزه دانش‌بنیان تهیه شده و دوره‌های آموزشی و مهارتی در نظر گرفته شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها