کد خبر: ۷۹۱۳
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
رئیس جمهور در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور:
رئیس جمهور در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور گفت: لایحه رتبه بندی معلمان تنها بحث مالی و هزینه‌ای نیست، اساس این لایحه شان و منزلت معلم است. طرح رتبه بندی معلم‌ها قبل از یک سالگی دولت محقق شد؛ در حقیقت ما در دولت داریم عقب ماندگی‌ها را جبران میکنیم.
به گزارش جدید پرس:

رئیس جمهور در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش باید رویکرد مردمی سازی به خود بگیرد و مردمی سازی از خصوصی سازی و دولتی سازی بالاتر است، تصریح کرد: یکی از تجربیات خوب کرونا، کمک والدین به معلم ها بود.

رئیسی افزود: لایحه رتبه بندی معلمان تنها بحث مالی و هزینه‌ای نیست، اساس این لایحه شان و منزلت معلم است. طرح رتبه بندی معلم‌ها قبل از یک سالگی دولت محقق شد؛ در حقیقت ما در دولت داریم عقب ماندگی‌ها را جبران میکنیم.

وی ادامه داد: جایگاه تعلیم و تزکیه و تربیت در کشور باید به عنوان جایگاه ممتاز شناخته می شود و هر گونه هزینه کردن در آموزش و تعلیم و تربیت سرمایه گذاری برای ارتقا یک نسل است.

آیت الله رییسی گفت: تعلیم یاد، یاد دادن و یاد گرفتن و آموختن و دانش افزایی امر بسیار مبارکی که سخن در تربیت است. امروز معلمان در جایگاه تعلیم و تربیت قرار دارند.

رییس جمهور اظهار داشت: هرگونه هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است، به شرطی که هدفمند سرمایه گذاری کنیم. آموزش و پرورش ساز و کاری در دولت است که امر تعلیم و تربیت را هدایت و نظارت و حمایت می کند و اصل تعلیم و تربیت برعهده معلمان است.

آیت الله رییسی ادامه داد:  جایگاه تعلیم و تزکیه و تربیت در کشور باید به عنوان جایگاه ممتاز شناخته می شود و هر گونه هزینه برای برای آموزش و تعلیم و تربیت سرمایه گذاری برای ارتقا یک نسل است.

وی در تعریف جامع تربیت گفت که شاید این گونه می توان گفت که احیای تمایلات عالی نفسانی انسانی است. اگر احیای تمایلات عالی در انسان صورت گرفت این انسان تربیت شده است. 

رئیس جمهور گفت: مقدمه همه ویژگی‌های جامعه تراز، از آموزش و پروش شکل می‌گیرد و باید جایگاه تعلیم و تربیت در جایگاه ممتاز شناخته شود و پیشنهاد من به این اجلاس این است که توسط فرهیختگان و مدیران‌مجرب با نگاه نقادانه به آنچه تاکنون بوده، پیشینه را واکاوی و بررسی کنند و به کاستی‌ها و ضعف‌ها برسند. 

آیت الله رییسی ادامه داد: باید راهکار حل مساله و راه های برون رفت را پیدا کنند هرچند پیشینیان بسیار تلاش کردند و نسبت به زحمات آنها قدردان هستیم و شهدای بزرگوار از معلم تا دانش آموز روح آنها ناظر بر ما است.

رییس جمهور در این اجلاس اظهار داشت: رویکرد مردمی سازی در آموزش و پرورش جلوه های مختلفی دارد که یکی از آنها این است، کار به دست مردم و میدان دادن به مردم انجام شود. یک جلوه از مردمی سازی در آموزش و پرورش نقش دادن به والدین است.

در این اجلاس ۷۳۱ رئیس آموزش و پرورش کشور، ۳۲ مدیر کل، ۳۱ مدیر نوسازی و تجهیز مدارس، ۳۱ مجموعه دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان و ۳۱ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور دارند.

این اجلاس با هدف ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت و نقش معلم و آموزش و پرورش در جامعه و برنامه‌ریزی‌های اجرای سندتحول بنیادین و آغاز سال تحصیلی جدید در حال برگزاری است.  

سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور از امروز با شعار «آموزش و پرورش دانش بنیان و تحول آفرین، پیشران ایران قوی» آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

طی برگزاری این اجلاس پنج کمیسیون تخصصی شامل الگوی حکمرانی و اجرایی سازی سند تحول بنیادین، عدالت تربیتی و تامین نصیب برابر آموزشی با تاکید بر زیست‌بوم جدید و آماده‌سازی مدارس برای ایفای وظیفه در سال تحصیلی آینده، پایش و سنجش کیفیت یادگیری با نوآوری در محتوا و روش‌های آموزشی مبتنی بر فناوری‌های نوین، ایجاد فرصت‌های نوین تربیتی و پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه، مدیریت آسیب‌های اجتماعی، صیانت از کودک در برابر آسیب‌های فضای مجازی و مردمی‌سازی آموزش و پرورش، تامین اقتصاد پایدار آموزش، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان برگزار می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها