کد خبر: ۲۹۲۷
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار بررسی مصوبه دولت مبنی بر عدم اجرای افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی شد.
به گزارش جدید پرس:

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به محمدباقر قالیبلاف، خواستار بررسی مصوبه دولت مبنی بر عدم اجرای افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیئت «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» شد.

پورابراهیمی در این نامه آورده است:

جناب دکتر قالیباف به نظر می‌رسد مصوبه اخیر دولت مغایر با قانون و مقررات از جمله ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی کشور، قانون بودجه ۱۴۰۱ و نیز قوانین مرتبط با احکام برنامه ششم توسعه است.

پورابراهیمی در این نامه ادامه داد: بر این اساس تقاضا می‌شود با توجه به اهمیت موضوع، بررسی این مصوبه در هیئت «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» با تسریع زمانی در دستور کار قرار گیرد.

وی می‌افزاید: با توجه به این مغایرت‌ها باید مصوبه دولت اصلاح شود تا مغایرت‌های مذکور احصا و سپس با انعکاس گزارش هیئت تطبیق به هیئت دولت اقدامات لازم از سوی رئیس‌جمهور برای اصلاح مصوبه اخیر هیئت وزیران در ارتباط با حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اجرایی شود.

پورابراهیمی در این نامه آورده است: فارغ از مغایرت‌های مذکور با قوانین ذکر شده سازمان تأمین اجتماعی، نهاد عمومی غیردولتی که باید تصمیمات مربوط به منابع و مصارف و تعهدات این سازمان در چهارچوب اختیارات ذی‌نفعان سازمان مذکور که کارگران کارفرمایان و بازنشستگان هستند، انجام شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها