کد خبر: ۲۷۷۶
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار دولت قرار گرفته است. بر اساس دستور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور، دستمزد این گروه باید مطابق مصوبه شورای عالی، نه قانون بودجه، افزایش پیدا کند.
به گزارش جدید پرس:

 کمتر از 24 ساعت خبر دیگری درباره مواضع جدید دولت درباره افزایش دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد. این خبر هم به دستور رئیس جمهور درباره حل مشکلات بازنشستگان مربوط می‌شود. علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در توئیتر خود اعلام کرد که به دنبال درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان درباره وضعیت دریافتی خود طی سال جاری، رئیس جمهور به معاون اول دستور بررسی این موضوع را با حضور نمایندگان، بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی صادر کرد تا پیشنهادات حمایتی هم ارائه شود.

عامل بازنگری افزایش حقوق بازنشستگان کارگری

نارضایتی مداوم کارگران بازنشسته از نحوه افزایش مستمری‌های سال 1401 سازمان تامین اجتماعی باعث صدور این دستور و بررسی مسئله مذکور شد. اقدام اخیر رئیسی با واکنش مثبت نهادهای صنفی رسمی کارگران بازنشسته روبرو شده است. رشد حقوق کارگران بازنشسته متناسب با مصوبه دستمزد کارگران شاغل نبوده و به همین دلیل این گروه درخواست بررسی موضوع مذکور را داشتند. ضمن اینکه این بازنشستگان مطالبات خود را از محل متناسب سازی هم درخواست کرده‌اند.

در همین خصوص، علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران، در گفت و گو با تجارت نیوز بیان کرده که بازنشستگان توقع دارند دولت به اجرای قانون بپردازد. دهقان اعلام کرده که در همین راستا هفته‌های گذشته به صورت جدی این مطلب پیگیری شد و انتظار می‌رود خروجی جلسات مورد رضایت بازنشستگان و دیگر نهادهای ذی ربط باشد.

این اقدام باعث خواهد شد تا منافع عموم بازنشستگان، به ویژه سطوج بگیران، رعایت شود و قاعدتا گروه‌های بازنشستگی از این موضوع رضایت خواهند داشت.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها