کد خبر: ۱۱۶۵۰
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
وزیر آموزش و پرورش: رتبه بندی معلمان آغاز شده است و سامانه ها نیز بروزرسانی شده اند.
به گزارش جدید پرس:

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام آغاز رتبه بندی معلمان گفت: آموزش و پرورش ظرفی است که باید شایسته و متعالی حکمرانی تربیتی در آن پیاده شود. در این حکمرانی باید در ابتدا مربی دیده شود.

 

او افزود: همیشه در برنامه‌ها، تجویزی و دستوری از بالا به پایین دیده شده است. در نظام تعلیم و تربیت نگاه ما به متربی باید نگاهی زیربنایی باشد، اما اکنون به نگاه سوژه‌ای هم نرسیده ایم. برخی موفقیت‌های جامعه به دلیل تلاش برخی معلمان است که نگاه آن‌ها به متربی از بعد انسان شناسی است. دین اسلام می‌گوید اجازه دهید کودک، خودش دنیای اطراف را کشف کند که متاسفانه این اجازه از کودک سلب می‌شود و نگاه سوژه‌ای نیز به فرزندان خود داریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: لطافت طبع و کارشناسی عمل کردن نیاز به دستورالعمل ندارد. همکاران، دانش آموز را دریابید. آموزش و پرورش ظرفی است که باید اولیا را نیز به یاری خود بیاورد و از ظرفیت آن‌ها برای حکمرانی تربیتی استفاده شود.

او اضافه کرد: خانواده‌ها سرمایه زندگی خود را به دست ما سپرده اند و اتفاقی که افتاده باعث می‌شود که مرجع کودکان و نوجوانان از مدرسه، معلم و نه خانواده به سمت رسانه منتقل شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تحول بنیادین، معلم است؛ لذا۲۰۰ هزار متر مربع برای افزایش فضا‌های دانشگاه فرهنگیان اختصاص یافت. آموزش و پرورش، دانش آموزان و دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان در دوران کرونا بسیار آسیب دیدند.

او افزود: در طول دوران کرونا بدون محدودیت دانش آموزان در فضای مجازی قرار گرفتند، امروز پیکان حملات دشمن دانشگاه‌هایی هستند که بیشترین آمار را در حوزه‌های دانش بنیان داریم. با این برآیند، مدارسی که به دانشگاه‌های دانش بنیان وصل هستند در معرض آسیب جدی هستند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: رتبه بندی معلمان آغاز شده است، سامانه‌ها به روز رسانی شده اند. معلمان را باید توانمند کرد و منظور از آموزش، آموزش‌های کلیشه‌ای نیست. بنابراین باید حرفه معلمی را جدی بگیریم، زیرا این جدیت یک اصل مهم است و با جدیت دنبال امور معلمان هستیم.

نوری گفت: حکمرانی تربیتی به دلیل درک دانش آموز است؛ زیرا برای درک و کمک به دانش آموز کنار هم هستیم. در شرایط کنونی به دلیل این که دشمن متوجه شد که ما در نظام آموزش و پرورش در فناوری اطلاعات از نظر علمی رشد جهانی داشتیم، پس به دنبال تضعیف دانش آموز هستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها