کد خبر: ۱۱۴۷۲
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
عیدعلی کریمی گفت: نه فقط معوقات مربوط به دستمزد امسال، بلکه تامین اجتماعی باید هر چه سریع‌تر ۲۵درصد باقیمانده همسازی را هم پرداخت کند.
به گزارش جدید پرس:

بعد از گذشت شش ماه از سال بالاخره حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی مانند هر سال مطابق با مصوبه‌ی شورایعالی کار پرداخت شد؛ موضوعی که در ابتدا دولت زیر بار آن نمی‌رفت، اما با گسترشِ اعتراضات به افزایشِ ده درصدیِ حقوق، سرانجام دولت از مصوبه‌ی مزدی شورایعالی کار و پرداخت ۳۸درصد به علاوه‌ی ۵۱۵ تومان به بازنشستگان سایر سطوح تبعیت کرد. با پذیرش این موضوع، سازمان تأمین اجتماعی که حقوق بازنشستگان سایر سطوح را بر اساس مصوبه‌ی دولت تنها ده درصد افزایش داده بود، باید معوقه‌ی این ماه‌ها را بپردازد.

عیدعلی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین، در این خصوص می‌گوید: این معوقه بدون فوت وقت و با حقوق شهریورماه باید پرداخت می‌شد. بازنشستگان به دلیلِ تصمیم اشتباه دولت، نزدیک نیمی از سال از حقوق خود محروم ماندند حالا دیگر نباید برای رسیدن به این حقِ مسلمشان مانند پنج ماه اول سال اعتراض کنند تا دولت و سازمان راضی به پرداخت حقوقشان شود.

وی ادامه می‌دهد: نه فقط معوقات مربوط به دستمزد امسال، بلکه تامین اجتماعی باید هر چه سریع‌تر ۲۵درصد باقیمانده همسازی را هم پرداخت کند. همچنین باید ۲۵درصد را روی حقوق امسال حساب کنند؛ اگر قرار است این ۲۵درصد روی حقوق ۹۹ دیده شود پس معوقات این مدت را هم باید بپردازند. یعنی این ۲۵ درصد را از هر زمانی که پرداخت کردند، معوقات آن را هم از ابتدای سال ۱۴۰۰ پرداخت کنند.

 

این فعال کارگری می‌گوید: امیدواریم تصمیمی که امسال دولت در حق بازنشستگانِ سایر سطوح گرفت، تکرار نشود و بازنشستگان برای افزایش حقوقشان مطابق با مصوبه‌ی شورایعالی کار مشکل نداشته باشند.

کریمی بیان می‌کند: بازنشستگان پنج ماه اول سال دائم از ما جویایِ حقوقشان بودند وحالا باید دنبال معوقاتِ حقوقشان باشند. سازمانِ تأمین اجتماعی و دولت هرچه سریع‌تر این مطالباتِ به حقِ بازنشستگان را پرداخت کنند و اجازه ندهند بازنشستگان برای رسیدن به حداقل حقوقشان دائم مجبور به پیگیری باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین در ادامه به نحوه‌ی پرداختِ این حقوق اشاره کرد و گفت: ما از سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم این معوقات را یکجا به کارگران پرداخت کنند تا مشکلی از آن‌ها حل شود و کمتر از ارزشِ پولشان کاسته شود.

کریمی تصریح می‌کند: با تورم امروز، همین افزایش حقوق هم کفافِ هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد. اکثر کالا‌های اساسی افزایش چند برابری داشته‌اند. در چنین وضعیتی انصاف نیست که کارگران معوقاتِ ماه‌های قبل خود را ماه به ماه بگیرند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها