کد خبر: ۲۷۴۱۰
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
اخیرا ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن کودکی که در پارک آبی مشغول تفریح است به وسیله گردبادی بلند می‌شود و در هوا به پرواز در می‌آید.
به گزارش جدید پرس:

پرواز این کودک در گردباد واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت و این سوال را در اذهان عمومی ایجاد کرد که گردبادها تا چه اندازه وزن را متحمل خواهند شد و چه اتفاقی برای انسان‌هایی که در دل گردباد گیرافتادند، خواهد افتاد.

 طبق گزارش QUORA گردباد EF-۵ با سرعت چرخش ۴۹۸ تا ۸۰۴ کیلومتر در ساعت می‌تواند خانه‌ها را بشکند و آنها را در هوا پرتاب کند. بر اساس گزارش سازمان هواشناسی آمریکا، سنگین ترین باری که توسط گردباد برداشته شده‌است، یک واگن راه آهن ۷۵ تنی بوده‌است که صدها متر دورتر پرتاب شده است.

پرواز کودکی در گردباد؛ گردبادها می‌توانند بوئینگ 747 را گیر اندازند؟

یکی از پرسش‌های جالبی که در خصوص قدرت گربادها مطرح شده‌است، این است که آیا گردبادها توان حمل بوئینگ ۷۴۷ را دارند یا خیر؛ بنابر گزارشIMDB و در توضیح فیلم INTO THE STORM، با توجه به اینکه گردبادها سابقه بلند کردن لوکوموتیو SD۴۰-۲ با اندازه متوسط و ۱۶۶۹۲۱ کیلوگرم وزن را دارند و از آنجا که یک ۷۴۷ خالی ۱۷۸۲۶۱ کیلوگرم وزن دارد، می‌توان گفت که گردبادها قدرت بلند کردن بوئینگ‌های ۷۴۷ را دارند.

گفتنی است که گردبادهای معمولی می‌توانند بین ۱۶ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت، سرعت داشته باشند و بنابر گفته کارشناسان در صورتی که افراد نکات ایمنی را رعایت کنند می‌توانند از گردبادها جان سالم به در ببرند.

پرواز کودکی در گردباد؛ گردبادها می‌توانند بوئینگ 747 را گیر اندازند؟

آنچه یک گردباد را هیجان‌انگیزتر می‌کند، صدایی است که از خود ایجاد می‌کند، صدای گردبادها مداوم هستند، مانند صدای حرکت قطاری در نزدیکی، اما در برخی مواقع صدای گردبادها بسیار گوش‌خراش و بلندتر از صدای حرکت قطار می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها