کد خبر: ۲۵۴۶۵
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
گاهی اوقات، انتشارات انفجاری سوسک های بمب افکن حتی می تواند جان آنها را پس از بلعیده شدن نیز نجات دهد.
تعداد بازدید : 0
به گزارش جدید پرس:

 به عنوان نمونه، قورباغه ها پس از بلعیدن سوسک بمب افکن متوجه می شوند که شکار خوشمزه ای را انتخاب نکرده و دوباره آن را بالا می آورند.

طی یک پژوهش ۳۵ درصد از سوسک هایی که توسط قورباغه بلعیده شده بودند در بازه های زمانی مختلف، از ۱۲ دقیقه تا ۸۸ دقیقه و در یک مورد حتی پس از ۹۴ دقیقه بالا آورده شدند. این سوسک ها زنده و فعال بودند.

یک واکنش شیمیایی فرآیندی است که هنگامی رخ می‌دهد که مجموعه‌ای از معرف‌ها برهم کنش یا واکنش نشان دهند تا مواد جدیدی با ویژگی‌های متفاوت از ترکیبات اولیه تشکیل دهند. بنابراین انتظار می‌رود که در واکنش‌های شیمیایی، جذب یا آزاد شدن انرژی وجود داشته باشد که به طور کلی به شکل گرما است که به عنوان انتقال انرژی حرارتی بین دو جسم که در دماهای متفاوت هستند، درک می‌شود.

سوسک‌بمب‌افکن از مکانیسم دفاعی فعال تری نسبت به پروانه های لیمنیتیس استفاده می کند، اصول ترموشیمیایی را به کار می گیرد که به آن اجازه می دهد شکارچیان خود را دفع کند، با استفاده از مخلوطی از معرف ها که توسط آنزیم ها کاتالیز می شوند. از این واکنش‌ها، سطح بالایی از آنتالپی ایجاد می‌شود و حرارت واکنش را به بالای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌رساند که سپس به صورت اسپری شیمیایی و انفجارهای شنیدنی به سمت مهاجم خود رانده می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها