کد خبر: ۲۳۸۰۷
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
آیا تا به حال آرزو کرده اید که بتوانید با سرعت نور به مقصد مورد علاقه خود سفر کنید؟ هنگامی که واقعیت آن سرعت را ببینید، ممکن است در همه چیز تجدید نظر کنید.
به گزارش جدید پرس:

ناسا، در راهنمای سفر با سرعت نزدیک به نور، توضیح می‌دهد: «چند چیز مهمی وجود دارد که احتمالاً باید در مورد نزدیک شدن به سرعت نور بدانید». "اول، بسیاری از چیزهای عجیب و غریب ممکن است رخ دهند، مانند زمان و مکان که همه از شکل خارج شوند."

اگر با سرعتی نزدیک به نور حرکت می کنید، ساعت درون موشک شما نشان می دهد که زمان کمتری برای سفر به مقصد شما نسبت به زمین طول می کشد. اما، از آنجایی که ساعت‌های خانه با نرخ استاندارد حرکت می‌کنند، به خانه برمی‌گردید و بقیه افراد کمی مسن‌تر هستند.

همچنین، از آنجایی که شما بسیار سریع پیش می روید، تنها چند اتم هیدروژن که به سرعت به آنها برخورد می کنید به ذرات خطرناک زیادی تبدیل می شود. بنابراین احتمالاً باید سپرهایی داشته باشید که آنها را از سرخ کردن کشتی شما و همچنین شما جلوگیری کند.

حتی اگر با سرعت نور حرکت می کردید، "کیهان نیز مکان بسیار بزرگی است، بنابراین ممکن است با شگفتی هایی روبرو شوید." برای مثال، ساعت موشک شما نشان می دهد که رسیدن از زمین به لبه منظومه شمسی حدود ۹ ماه طول می کشد. یک ساعت زمینی می گوید حدود یک سال و نیم طول کشید. خوشبختانه، فضانوردان ناسا نکات زیادی برای جلوگیری از تاخیر جت در طول مسیر دارند.

اگر می‌خواهید به مکان‌های تعطیلات دورتر بروید، احتمالاً به بیش از چند تنقلات اضافی نیاز دارید. سفر به کهکشان آندرومدا، نزدیک‌ترین کهکشان بزرگ همسایه ما، می‌تواند بیش از یک میلیون سال طول بکشد. و سفر به دورترین کهکشان شناخته شده که در حال حاضر در آن قرار دارد، ممکن است بیش از ۱۵ میلیارد سال طول بکشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها