کد خبر: ۱۳۳۸۵
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
پلیس ترکیه هویت و اطلاعات زن بازداشت‌شده‌ای را که عامل بمب‌گذاری و انفجار تروریستی روز گذشته در استانبول است، منتشر کرد.
تعداد بازدید : 2
به گزارش جدید پرس:

رسانه‌های ترکیه‌ای امروز (دوشنبه) تصاویر لحظه بازداشت عامل بمب‌گذاری و انفجار تروریستی در محله «بی‌اوغلو» واقع در استانبول را منتشر کردند.

نیروهای ویژه و پلیس ترکیه در عملیاتی ضد تروریستی در فاصله کمتر از یک روز بعد از انفجار در استانبول، به محل اختفای زنی که بمب را در خیابان رها کرده بود، یورش برده و او را دستگیر کردند.

اداره امنیت استانبول بعد از بازجویی از این فرد اعلام کرد که نام او «احلام البشیر» و تبعه سوری است که اعتراف کرده توسط گروهک تروریستی «پ.ک.ک» به‌عنوان یک افسر اطلاعاتی آموزش دیده و از طریق منطقه عفرین در ادلب (سوریه) وارد خاک ترکیه شده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، تعداد افراد بازداشت‌شده مرتبط با بمب‌گذاری در استانبول که توسط پلیس بازداشت شده‌اند، به ۴۶ نفر افزایش یافته است.

پیش از این، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه با سرزنش کردن دولت آمریکا به دلیل این حمله تروریستی و کشتار مردم در استانبول، توضیح داد که پیام تسلیت واشنگتن مانند بازگشت مجرم به صحنه جنایت خود است. (جزئیات بیشتر)

عصر یکشنبه بود که رسانه‌های ترکیه‌ای از وقوع انفجاری مهیب در محله «بی‌اوغلو» در شهر استانبول خبر دادند. دولت ترکیه نیز با بیان اینکه بمب‌گذاری توسط یک زن انجام شده، گفت در این حمله تروریستی حداقل ۶ نفر کشته و ۸۱ تن دیگر مجروح شدند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها