۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
مطالعه جدید دانشمندان شواهدی را ارائه کرده که نشان می‌دهد حلقه‌های زحل به‌طور قابل‌توجهی جوان هستند.
به گزارش جدید پرس:

تحقیق جدید دانشمندان که در 12 می(22 اردیبهشت) در مجله Science Advances منتشر شد، سن حلقه‌های زحل را بیش از 400 میلیون سال نمی‌داند. این باعث می شود که حلقه ها بسیار جوان تر از خود زحل باشند؛ این سیاره حدود 4.5 میلیارد سال سن دارد. محققان با مطالعه گرد و غبار موجود در حلقه ها به این یافته رسیدند.

دانشمندان بیش از 400 سال است که به این حلقه های به ظاهر شفاف توجه دارند. گالیله در سال 1610 برای اولین بار آن ها را از طریق تلسکوپ مشاهده کرد، اگرچه او نمی دانست آنها چیستند. در دهه 1800، ماکسول، دانشمندی از اسکاتلند، به این نتیجه رسید که حلقه‌های زحل نمی‌توانند جامد باشند.

امروزه دانشمندان می‌دانند که زحل میزبان هفت حلقه است که از تکه‌های بی‌شماری یخ تشکیل شده‌اند. در مجموع، وزن این یخ تقریباً نصف میماس قمر زحل، است و نزدیک به 175هزار مایل از سطح سیاره امتداد دارد.

حلقه‌ها ممکن است در حال ناپدید شدن باشند. دانشمندان ناسا در مطالعه قبلی خود گزارش دادند که یخ به آرامی بر روی سیاره می بارد و می تواند تا 100 میلیون سال دیگر به طور کامل ناپدید شود.