کد خبر: ۲۵۳۶۷
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
قابلیت تماس ماهواره‌ای آیفون ۱۴ بازهم قهرمان‌بازی درآورد و این بار توانست جان ۱۰ نفر را به‌صورت هم‌زمان نجات دهد.
به گزارش جدید پرس:

بار دیگر، آیفون ۱۴ حماسه‌ آفرینی کرد و با عملکرد SOS اضطراری ۱۰ کوهنوردی را که در منطقه سانتا پائولا کانیون گم شده بودند، نجات داد.

در ۱۲ می ۲۰۲۳، تیم جستجو و نجات اوجای (SAR) به‌یاری تیم امداد شهرستان ونتورا رفت و با موفقیت یک گروه ده نفره از کوهنوردان مفقود شده در منطقه «آخرین شانس» دره سانتا پائولا را نجات داد.

حدود ساعت ۸ بعد از ظهر آن روز، کلانتر ونتورا یک پیام متنی از کوهنوردان دریافت کرد مبنی بر اینکه آنها نمی‌توانند راه بازگشت از دره سانتا پائولا را پیدا کنند.

با استفاده از ویژگی Apple Emergency SOS، کوهنوردان توانستند با کلانتر این منطقه تماس بگیرند و جزئیات مهم از جمله مکان احتمالی و اینکه آیا به مراقبت‌های فوری پزشکی نیاز دارند یا خیر را گزارش دهند.

تماس ماهواره‌ای آیفون 14 جان 10 نفر را نجات داد

علاوه‌براین، نگهبانان منطقه کوهستانی که نگران سلامتی آن ده کوهنورد بودند، با نزدیک‌ترین کلانتری منطقه تماس گرفتند تا آنها را به عنوان افراد مفقود و نیازمند کمک گزارش کنند.

سی دقیقه پس از دریافت گزارش، تیم SAR بسیج شد و سیزده عضو را برای یافتن مکان کوهنوردان مستقر کرد. علیرغم مواجهه با شرایط چالش‌برانگیز مانند دید محدود و پیمایش در جریان‌ها و مسیرهای پرخطر، تیم تقریباً چهار مایل به داخل دره پیاده‌روی کرد و با موفقیت کوهنوردان را یافت.

اکثر کوهنوردان برای برگشت آماده نبودند و در حالی که تیم SAR آنها را به بیرون از دره هدایت می‌کرد، غذا، آب و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار داد.

خوشبختانه، هیچیک از کوهنوردان به کمک پزشکی نیاز نداشتند. سلامتی کنونی آنها به‌این دلیل است که یکی از کوهنوردان یک دستگاه اپل با ویژگی Emergency SOS داشت و تماس ماهواره‌ای آیفون ۱۴ توانست جان آنها را نجات دهد.

تماس ماهواره‌ای آیفون 14 جان 10 نفر را نجات داد

مسیر سانتا پائولا

دره به طول شش مایل در شهرستان ونتورا امتداد دارد و دارای ارتفاع شیب‌دار بیش‌از ۳۷۰۰ فوت است. این مسیر که به‌عنوان یک گذرگاه چالش برانگیز و ناهموار توصیف می‌شود، دارای چشم‌اندازهای بسیار خوبی است.

در این مسیر، منطقه Last Chance به‌عنوان یک واصل بین بخش سانتا پائولا کانیون و یک مسیر پیاده‌روی عمل می‌کند. این منطقه که تقریباً هفت مایل را در بر می‌گیرد، مجموعه‌ای از چالش‌های خاص خود را برای علاقه‌مندان کوهنوردی ایجاد می‌کند.

زمین صخره‌ای این منطقه می‌تواند تحت شرایط خاصی لغزنده باشد و یکی از آخرین فرصت‌ها برای کوهنوردان برای بازگشت به عقب یا تصمیم‌گیری به‌منظور ادامه مسیر در نظر گرفته می‌شود.

این شرایط به‌ویژه برای کسانی که منابع کافی برای ادامه مسیر را ندارند خطرناک است؛ زیرا ممکن است پنج ساعت یا بیشتر طول بکشد تا آنها به‌مقصد برسند.

تماس ماهواره‌ای آیفون ۱۴ چگونه به‌کمک افراد می‌آید؟

تماس ماهواره‌ای آیفون 14 جان 10 نفر را نجات داد

این ویژگی امنیتی افراد را قادر می‌سازد تا از طریق اتصال ماهواره‌ای با خدمات اضطراری ارتباط برقرار کرده و در مواقع ضروری یک راه نجات حیاتی را فراهم کنند.

برای استفاده از این قابلیت شما باید به قسمت تماس‌های اضطراری یا SOS بروید که با نشان دادن موقعیت فیزیکی ماهواره، از شما می‌خواهد تا آیفون ۱۴ خود را دقیقا به سمت نقطه‌ای خاص از آسمان که ماهواره در آن قرار دارد بگیرید.

اتصال اضطراری به ماهواره فقط برای ارسال و دریافت پیام قابل استفاده خواهد بود. هر پیامی که از طریق ماهواره ارسال می‌شود، در شرایط مطلوب به ۱۵ ثانیه نیاز دارد. اما در صورتی که فضای اطراف توسط پوشش گیاهی محاصره شده باشد، زمان بیشتری نیاز می‌برد تا به دست دریافت‌کننده برسد.

به‌عنوان مثال، در ماه آوریل، گروهی از دانش‌آموزان در یوتا پس از پیاده‌روی در یک دره گیر افتادند. آنها از Emergency SOS برای تماس با خدمات اضطراری استفاده کرده و در نهایت نجات یافتند.

مورد دیگری که کارایی این ویژگی را برجسته می‌کند، در ژانویه رخ داد، زمانی که دو زن در کانادا از این قابلیت برای تماس با خدمات اورژانس استفاده کردند. آنها در جاده‌ای پوشیده از برف گرفتار شدند، اما در نهایت با استفاده از قابلیت تماس ماهواره‌ای نجات یافتند و به مکانی امن منتقل شدند.

ارتباط با ماهواره فقط برای برقراری تماس با خدمات اضطراری نیست. شما می‌توانید از این قابلیت در سرویس Find My نیز استفاده کنید تا به دوستان یا اعضای خانواده موقعیت مکانی خود را اطلاع دهید.

اپل در جریان رویداد آیفون ۱۴ اعلام کرد که این سرویس به‌مدت ۲ سال با دستگاه‌های سازگار رایگان خواهد بود؛ اما در مورد هزینه‌های طولانی مدت صحبتی به‌میان نیامده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها