کد خبر: ۲۵۲۳۲
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
۱۵ درصد از افرادی که در یک سال اخیر آیفون خریده‌اند، قبلاً مشغول استفاده از گوشی‌های اندرویدی بودند.
به گزارش جدید پرس:

هر ساله تعدادی از کاربران تصمیم می‌گیرند تا از پلتفرمی موبایلی به پلتفرم موبایلی دیگر مهاجرت کنند. این افراد یا گوشی اندرویدی را به‌دلیل خرید آیفون کنار می‌گذارند یا تصمیم می‌گیرند از آیفون سراغ اکوسیستم اندروید بروند.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی CIRP گزارشی جدید با محوریت مهاجرت کاربران منتشر کرده است. آن‌طور که داده‌ها نشان می‌دهند، تعداد افرادی که از اندروید به iOS مهاجرت می‌کنند، به‌صورت سالانه در حال افزایش است.

به‌ادعای CIRP، بیش از ۱۵ درصد از خریداران آیفون، اکوسیستم اندروید را در یک سال اخیر رها کرده‌اند. این یعنی خریدار ۱۵ درصد از میلیون‌ها آیفونی که در سال اخیر فروخته شده‌اند، کاربران سابق اندروید بوده‌اند.

نتیجه شگفت‌انگیز رقابت اندروید با آیفون/ عکس

در این بازه‌ی زمانی، ۸۳ درصد از خریداران آیفون قبلاً آیفون داشته‌اند و ۱ درصد به گروه سوم ارتباط دارند: افرادی که از گوشی ساده استفاده کرده‌اند، افرادی که اولین‌بار است که گوشی می‌خرند و... (به‌دلیل گردکردن، مجموع این اعداد به ۱۰۰ درصد منتهی نمی‌شود).

درصد افرادی که در حال ترک‌کردن اندروید به مقصد iOS هستند، روند افزایشی دارد. در سال ۲۰۲۱، تنها ۱۰ درصد از خریداران آیفون مهاجران اندروید بودند. یک سال بعد، این عدد به ۱۱ درصد رسید و اکنون آمار ۱۵ درصدی ثبت شده است.

اوج آمار مهاجران اندروید در سال ۲۰۱۶ ثبت شد؛ زمانی‌که ۲۱ درصد از خریداران آیفون قبلاً گوشی اندرویدی داشتند. درصد این افراد تا سال ۲۰۲۰ روند کاهشی داشت و به ۱۰ درصد رسید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها