کد خبر: ۲۳۱۳۲
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
برخی از سارقان گوشی‌های آیفون با سوء استفاده از یکی از تنظیمات امنیتی به نام کلید بازیابی (Recovery Key)، دسترسی صاحبان گوشی را به عکس‌ها، پیام‌ها، داده‌ها، اطلاعات و موارد دیگر تقریبا غیرممکن می‌کنند.
به گزارش جدید پرس:

گزارش‌های منتشر شده از رواج نگران کننده یک روش جدید برای به دست آوردن کنترل کامل گوشی‌های هوشمند آیفون از سوی دزدها و مسدود کردن دائمی گوشی‌های سرقتی در مقابل نفوذ صاحبان قبلی آن‌ها حکایت دارد.

در همین حال، روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت، برخی از سارقان گوشی‌های آیفون با سوء استفاده از یکی از تنظیمات امنیتی به نام کلید بازیابی (Recovery Key)، دسترسی صاحبان گوشی را به عکس‌ها، پیام‌ها، داده‌ها، اطلاعات و موارد دیگر تقریبا غیرممکن می‌کنند.

برخی از افرادی که گوشی‌های آیفون آن‌ها اخیرا دزدیده شده به این نشریه گفته‌اند که تمامی موجودی حساب‌های بانکی آن‌ها نیز بلافاصله پس از دسترسی سارقان به اپلیکیشن‌های بانکی، برداشت شده است.

شرکت اپل نیز در وب‌سایت رسمی خود هشدار داده که دارندگان گوشی‌های هوشمند باید در حفظ و مراقبت از رمز ورود به آیفون و نیز دسترسی به امکان بازنشانی کلید رمز کوشا باشند چرا که با لو رفتن این دو مورد، احتمال از دست دادن دائمی دسترسی به گوشی وجود دارد.

با این حال، یکی از سخنگویان شرکت اپل با ارسال بیانیه‌ای به شبکه خبری سی‌ان‌ان، ضمن ابراز همدردی با افرادی که اخیرا با سرقت گوشی‌های خود مواجه شده‌اند، از آغاز بررسی راهکارهای تازه این شرکت برای افزایش امنیت گوشی‌های آیفون خبر داده است

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها