کد خبر: ۲۱۳۶۸
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
سامسونگ می‌گویند استفاده از لوازم‌جانبی غیررسمی سری گلکسی S۲۳ مثل محافظ لنز، می‌تواند به این گوشی‌ها آسیب بزند و باعث کاهش کیفیت تصویر آن‌ها شود.
به گزارش جدید پرس:

معمولاً پس‌از معرفی گوشی‌های هوشمند، لوازم‌جانبی جدیدی برای این محصولات عرضه می‌شود که برخی از آن‌ها را برندهای شناخته‌شده و برخی دیگر را شرکت‌ها ناشناس تولید می‌کنند. کاربران اغلب سعی می‌کنند با خرید محصولات ارزان‌قیمت حتی از برندهای ناشناس، به کاهش هزینه‌های خود کمک کنند اما سامسونگ هشدارهایی درمورد لوازم‌جانبی غیررسمی گلکسی S۲۳ ارائه داده است. این شرکت می‌گوید استفاده از لوازم‌جانبی ساخت برندهای ناشناخته می‌تواند به لنز دوربین پرچم‌داران جدید این شرکت آسیب بزند.

کاور لنز دوربین برای همه‌ی مدل‌های گلکسی S۲۳ دردسترس است اما سامسونگ استفاده از این محصولات را توصیه نمی‌کند. این شرکت با انتشار مجموعه‌ای از تصاویر در شبکه‌های اجتماعی خود توضیح داده است که محافظ‌های لنز دوربین درواقع می‌توانند ناحیه‌ی حلقه‌ی دوربین را هنگام برداشتن آن خراش دهد. غول فناوری کره‌ی جنوبی به دارندگان سری گلکسی S۲۳ هشدار داده است هنگام برداشتن لنزهای محافظ دوربین بسیار مراقب باشند یا به‌طور کلی از آن‌ها استفاده نکنند.

این احتمال وجود دارد که با نصب محافظ لنز دوربین به هریک از مدل‌های گلکسی S۲۳، کاربران به اشتباه تصور کنند شیشه‌ی لنز دستگاه آن‌ها خراشیده شده است و درنتیجه با اتلاف وقت گران‌بهای خود، به یکی از مراکز مشتریان سامسونگ مراجعه کنند. از آن‌جا که اکثر پوشش‌های محافظ لنز غیررسمی از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند، خراشیده شدن آن‌ها بسیار آسان است.

به‌نوشته‌ی WccfTech، تجمع رطوبت یا گردوغبار اطراف دوربین گوشی‌های هوشمند می‌تواند روی کیفیت تصویر تأثیر منفی داشته باشد زیرا لوازم جانبی غیررسمی مثل محافظ‌های لنز دوربین ویژگی تشخیص فوکوس را مختل می‌کنند. سامسونگ همچنین درمورد کاهش احتمالی کیفیت ضبط‌ صدا در صورت استفاده از این لوازم‌جانبی غیررسمی هشدار داده زیرا بریدگی میکروفون، درست زیر یکی از دوربین‌های پشتی سری گلکسی S۲۳ تعبیه شده است و احتمال پوشانده شدن آن با محافظ‌های لنز غیررسمی وجود دارد.

فرض کنید مثل بسیار از افراد تمایل دارید از گوشی گران‌قیمت خود محافظت کنید. دراین‌ شرایط توصیه می‌شود از قاب محافظ باکیفیت از یک برند معتبر استفاده کنید یا یکی از کیس‌های رسمی سامسونگ را بخرید. غول فناوری کره‌ی جنوبی احتمالاً خدمات پس‌از فروش را به کاربرانی که دستگاه آن‌ها آسیب دیده‌ است ارائه می‌دهد اما در برخی موارد چنین خدماتی رایگان نیستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها