کد خبر: ۱۹۰۴۹
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۰
طبق ادعای یکی از منابع صنعتی، اپل امسال هم مانند سال گذشته میلادی، تنها در مدل‌های پرو از نمایشگر LTPO استفاده می‌کند و به همین دلیل تنها خریداران این محصولات به فناوری پروموشن یا رفرش ریت ۱ تا ۱۲۰ هرتز دسترسی پیدا خواهند کرد:
به گزارش جدید پرس:

درحالی‌که اپل می‌خواهد جزیره پویا یا داینامیک آیلند را به تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۵ بیاورد، اما ظاهراً مانند سری آیفون ۱۴، فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند پروموشن و همچنین قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) را همچنان محدود به مدل‌های پرو می‌کند و خبری از آن‌ها در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس نخواهد بود.

طبق ادعای یکی از منابع صنعتی، اپل امسال هم مانند سال گذشته میلادی، تنها در مدل‌های پرو از نمایشگر LTPO استفاده می‌کند و به همین دلیل تنها خریداران این محصولات به فناوری پروموشن یا رفرش ریت ۱ تا ۱۲۰ هرتز دسترسی پیدا خواهند کرد:

«اپل هماهنگی‌ها برای تحویل پنل‌های نمایشگر سری آیفون ۱۵ را انجام داده است و به‌زودی جزئیات آن نهایی و برای تولید انبوه آماده می‌شود. تنها چیزی که تأیید شده این است که تنها مدل‌های پرو از نمایشگر LTPO با رفرش ریت ۱۲۰ هزتر پشتیبانی می‌کنند و خبری از این ویژگی در مدل‌های معمولی و پلاس نخواهد بود.»

قابلیت نمایشگر همیشه روشن به آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس راه پیدا نمی‌کند

اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد، قابلیت نمایشگر همیشه روشن هم به‌صورت انحصاری برای مدل‌های پرو در نظر گرفته می‌شود؛ چرا که برای دسترسی به آن باید نمایشگر توانایی رسیدن به رفرش ریت ۱ هرتز را داشته باشد که با فناوری LTPO به‌دست می‌آید.

این اولین‌باری نیست که شاهد انتشار گزارشی درباره عدم آوردن فناوری LTPO به مدل‌های استاندارد و پلاس نسل بعدی آیفون هستیم. اواخر سال گذشته میلادی یکی از منابع معتبر دنیای فناوری، «راس یانگ»، هم مدعی شده بود که اپل جزیره پویا را به تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۵ می‌آورد، بااین‌حال به احتمال زیاد خبری از پنل LTPO در مدل‌های پایه نخواهد بود.

به گفته دیگر تحلیلگر مطرح بازار، «مینگ-چی کو»، شرکت BOE که وظیفه تولید نمایشگر آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس را برعهده دارد، نمی‌تواند تا سال ۲۰۲۴ پنل‌های LTPO را به‌طور عمده تولید کند.

با وجود موارد بالا، تمام مدل‌های سری آیفون ۱۵ به تراشه نمایشگر OLED پیشرفته‌تر با مصرف انرژی پایین‌تر مجهز خواهند شد. این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۲۸ نانومتری به‌جای ۴۰ نانومتری خواهد بود که منجر به افزایش شارژدهی دستگاه‌ها می‌شود.

با توجه به اینکه چندین ماه تا معرفی سری آیفون ۱۵ فاصله داریم، همچنان باید منتظر انتشار گزارش‌ها و شایعات جدیدی درباره آن‌ها باشیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها