کد خبر: ۹۲۸۴
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل می‌شود و قرار است درباره مواد و ضرایب آزمون پایه دوازدهم تصمیم‌گیری شود.
به گزارش جدید پرس:

حجت الاسلام والمسلمین علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در روز دوم کنگره چهاردهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه واقعاً خیلی خوشحالم از دغدغه‌ای که نسبت به آموزش و پرورش دارید، اظهار کرد: بی‌تفاوت نبودن گام اول تحول است. در مسیر بودن بسیار مهم‌تر از دانستن مقصد است.

وی بعد از شنیدن انتقادات دانش‌آموزان نسبت به محتوای کتاب‌های درسی، ادامه داد: بخشی از انتقادات شما، انتقادات ما هم هست‌ مثلا کنکور یکی از مشکلات است. در ۳ ماه گذشته، هفته‌ای نبوده است که در این خصوص جلسه نگذاشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: امروز شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل می‌شود و قرار است درباره مواد و ضرایب آزمون پایه دوازدهم تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آموزش و پرورش یک مسأله بسیار مهم، سنگین، پیچیده و سخت از اقتصاد تا نیروی انسانی است، گفت: نمی‌شود کتاب درسی نوشت که نسبت به آن اجماع نظر باشد چرا که مسأله کتاب درسی به شرایط حاکم بر تألیف و اجرا بر می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطیفی با اشاره به اینکه زمان تألیف برخی کتب درسی گذشته و باید تغییر کنند که در دستور کار جدی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است، اظهار کرد: مورد دیگر عدم تناسب حجم کتاب درسی با زمان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره محتوای کتاب درسی در اردیبهشت امسال، گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب درباره کتب درسی مسائلی را مطرح کردند، بیش از ۸۰ درصد کتب درسی چاپ شده بود. 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه از دو هفته دیگر چاپ کتب درسی سال آینده آغاز می‌شود، افزود: ۱۵۰ میلیون جلد کتاب در طول سال چاپ شود که روزی ۲۰۰ هزار جلد می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها