کد خبر: ۷۳۱۷
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
اطلاعات جدید افشا شده نشان می‌‌دهد، اف بی آی در تفتیش خانه ویلایی دونالد ترامپ به دنبال اسناد هسته‌ای بوده است.
به گزارش جدید پرس:

 به گزارش روزنامه واشنگتن پست، کارشناسان اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده معتقدند، یورش به خانه رئیس جمهوری سابق امریکا در حالی که خود او نیز در عمارتش حضور نداشته، نشان دهنده عمق نگرانی مقامات دولتی از اطلاعاتی بوده که احتمال می‌‌دادند در مارالاگو وجود داشته باشد و به دست افرادی بیفتد که بتوانند از آنها سوء استفاده کنند.  این کارشناسان که نخواستند نامشان فاش شود، تأکید کرده‌اند این  یورش بی سابقه نشان می‌‌دهد اسنادی که باعث نگرانی شده بودند، اسنادی بسیار حساس و مهم بودند. اطلاعات و اسنادی مثل اسناد هسته‌ای یا دیگر اطلاعات حساس کشوری. با این حال نه آنها، نه سخنگوی ترامپ و نه مقامات دادستانی درباره اینکه اسنادی که به دست آمده شامل چه چیزهایی بوده‌اند، توضیحی نداده‌اند. این در حالی است که مریک گارلند، دادستان عالی امریکا روز پنجشنبه از تفتیش خانه رئیس جمهور سابق امریکا که در تاریخ این کشور سابقه نداشته است، حمایت کرد و گفت: «خود من دستور این تفتیش را صادر کردم.» او در بیانیه خود که اولین موضعگیری او نسبت به تفتیش خانه ترامپ بود، از مأموران اف بی آی به عنوان نیروهای فداکار و میهن‌پرست یاد کرد که «هرگاه کشور در معرض خطری باشد، ساکت نمی‌مانند و با هر تهدیدی مقابله می‌‌کنند و در این راه جان خود را هم به خطر می‌‌اندازند.»

با این حال جامعه امریکا به خاطر این تفتیش در التهابی بسیار بالا به سر می‌‌برد. طوری که سیاستمداران هر دو جناح جمهوری‌خواه و دموکرات را به صف آرایی مقابل یک دیگر واداشته است. هرچند که در جامعه امریکا نیز حامیان ترامپ بابت این اقدام هیجان‌زده شده و دست به تهدیدهای مختلف زده‌اند. طوری که روز پنجشنبه گارلند نیز تأیید کرد، پلیس اوهایو به یک مرد مسلح  که قصد داشت با سلاح خود به دفتر اف بی آی در سینسیناتی حمله کند، شلیک کرده و او را از پای در آورده است. گفته شده او از اعضای گروه راست افراطی پسران مغرور بوده که رهبران آن متهم به حمله به ساختمان کنگره امریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ بودند.

همه این رخدادها در حالی است که امریکا در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره است؛ انتخاباتی که می‌‌تواند موازنه قدرت در کنگره امریکا را تغییر دهد و تأثیر زیادی بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بگذارد. این در حالی است که یکی از آشنایان ترامپ که نخواسته نامش فاش شود، گفته است: «جمهوریخواهان ابتدا تصور می‌‌کردند، یورش اف بی آی به خانه ترامپ می‌‌تواند از نظر سیاسی به او کمک کند. اما پس از آن با افشاگری‌هایی که درباره موضوع اسناد شد، گمان می‌‌رود برای وضعیت سیاسی او مخرب باشد.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها