کد خبر: ۵۵۷۸
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
مشاور معاون وزیر بهداشت گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۵ نفر بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو شناسایی شده اند که متاسفانه ۴نفر فوت شده است.
به گزارش جدید پرس:

امین اسدی، مشاور معاون وزیر و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با پایگاه خبرى جدیدپرس در رابطه با آخرین وضعیت تب کریمه کنگو گفت: باتوجه به آمار وزارت بهداشت و درمان، از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۵ نفر بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو شناسایی شده اند که متاسفانه ۴نفر فوت شده است.

 وی افزود: امکانات و شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا است و در هر نقطه‌ای از کشور امکان انتقال نمونه و تشخیص نهایی بیماری وجود دارد.

عضو ستاد ملی پیشگیری از تب کریمه کنگو گفت: این بیماری بین انسان و دام مشترک است و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، انسان مبتلا خواهد شد.

وى با بیان اینکه رعایت چند اصول ساده بهداشتی مانع از افزایش این بیمارى خواهد شد، گفت: حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام ها و سمپاشی و ضدعفونی نمودن اماکن دامی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن با ترشحات و خون دام، خودداری از کشتار دام در محلهای غیر مجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محلهای مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی و نگهداری لاشه تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال منجر به جلوگیرى از گسترش این بیمارى در کشور مى شود. 

اسدى با بیان اینکه ویروس در برابر حرارت حساس است؛ بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن ویروس می شود، ادامه داد: روش هاى حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش ، لباس بلند ، چکمه ، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام ونیم پخته از دیگر عوامل تاثیرگذار براى ممانعت از افزایش این بیمارى خواهد بود.

 

عضو ستاد ملی پیشگیری از تب کریمه کنگو در پایان اعلام کرد: در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، باید هر چه سریعتر به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها