کد خبر: ۱۵۷۱۷
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
از حدود یک سال و نیم پیش برخی حشرات وارد چرخه غذایی اتحادیه اروپا شده‌اند؛ حشراتی مانند کرم زرد آرد و ملخ به صورت خشک‌شده به عنوان اسنک یا آردشده به عنوان افزودنی خوراکی تا حداکثر ۱۰ درصد برای بیسکویت، ماکارونی، نان، کورن‌فلکس یا سایر مواد غذایی حاوی پروتئین.
به گزارش جدید پرس:

محصولات غذایی که در آنها از این حشرات استفاده می‌شود باید روی برچسبشان این موضوع نوشته و علامت‌گذاری شود. مصرف‌کنندگان خودشان تصمیم می‌گیرند که این محصولات را بخرند یا نه.

حالا قرار است حشرات بیشتری به این چرخه بپیوندند: جیرجیرک خانگی پودر شده و فرآوری‌شده و از روز پنج‌شنبه ۲۶ ژانویه نیز تخم سوسک بستر (Alphitobius diaperinus).

آژانس امنیت غذایی اروپا این مواد را از نظر علمی بررسی کرده و به عنوان بی‌ضرر برای سلامتی طبقه‌بندی کرده است. اما از آنجا که ممکن است واکنش‌های آلرژیک در افراد حساس رخ دهد، نوشتن اطلاعات مربوط به آلرژی اجباری است.

کمیسیون اتحادیه اروپا در برنامه "از مزرعه تا بشقاب" حشرات را به عنوان آلترناتیو منابع پروتئینی رده‌بندی کرده که می‌توانند برای گذار به مواد غذایی پایدارتر مورد استفاده قرار بگیرند.

بنا بر تحقیقات ادارات مربوطه، وابسته به اتحادیه اروپا در بروکسل، پرورش حشرات برای غذا چندین مزیت دارد: تولید گازهای گلخانه‌ای کمتر، مصرف آب کمتر و مکان مورد نیاز کوچکتر و البته تولید کمتر آشغال.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها