کد خبر: ۱۵۲۷۸
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
فرمانده نیروی دریای سپاه با اشاره به اهمیت جزایر ایرانی در تنگه هرمز گفت: ما اجازه نمی دهیم دشمن سرزمین ما که نیاکان ما آن را حفظ کرده اند از ما بگیرد.
به گزارش جدید پرس:

دریادار علیرضا تنگسیری صبح امروز در جشنواره شهید وزوایی در دانشگاه امام حسین(ع) ، اظهار کرد: دشمن فرامنطقه ای در منطقه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند باید از جسد من و همرزمانم بگذرد تا دستش به کشورمان برسد البته دشمن این را می داند که در شکست دادن ما ناتوان است.

وی با اشاره به اهمیت خلیج فارس ادامه داد: در نقشه های قدیمی به زبان های قدیمی همواره خلیج فارس به همین نام نامیده شده است البته اعرابی که با ما عداوت ندارند این منطقه را خلیج می نامند اما انهایی که با ما عداوت دارند، آن را خلیج عربی می نامند در حالیکه در همه نقشه ها اینجا خلیج فارس نامیده شده است. تا غیرت ایرانیان وجود دارد، پرچم ، کشور دین ما باید در این منطقه بماند. پرتغالی ها در سال۱۵۰۵ میلادی به این منطقه آمده و ۱۱۷ سال مانده و چند قلعه ساخته زیرا خلیج فارس منطقه بااهمیتی است‌. در آن زمان نفت و گاز در خلیج فارس کشف نشده بود. پس از پرتغال، انگلیس به منطقه آمد و مستقر شد. با شروع قرن بیستم تا امروز آمریکا در خلیج فارس حضور دارد. یک ناوشکن آمریکایی در هفته۲ میلیون دلار و ناو هواپیمابر در هفته۵ میلیون دلار هزینه دارد و آنها این هزینه را می کنند تا در منطقه بمانند.

فرمانده نیروی دریای سپاه با اشاره به اهمیت جزایر ایرانی در تنگه هرمز گفت: اگر ابوموسی را از دست بدهیم، جزیره سیری که محل استخراج نفت و گاز ایران است را از دست می دهیم و سپس تنب بزرگ و تنب کوچک یعنی بهترین محل صید ماهی را از دست می دهیم. عمیق ترین نقطه خلیج فارس در همین منطقه است و مکان بسیار مهمی برای کشور است و اگر این منطقه از دست برود، دیگر تسلطی بر خلیج فارس نداریم پس باید از نعش ما رد شوند تا این جزایر را از ما بگیرند. ما اجازه نمی دهیم دشمن سرزمین ما که نیاکان ما آن را حفظ کرده اند از ما بگیرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها