کد خبر: ۱۴۷۶۶
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
ماجرای پاداش به بازیکنان تیم ملی حواشی زیادی این روزها ایجاد کرده است.
به گزارش جدید پرس:

پیروزی بر ولز به قدری پراهمیت بود که پای وزیر ورزش را به اردوی تیم ملی باز کرد. او در چند نوبت به صحبت با مهدی تاج، بازیکنان تیم ملی و همچنین کارلوس کی‌روش پرداخت تا آنها با روحیه‌ای مضاعف برای بازی دوم وارد زمین شوند و به هر قیمتی که شده ولز را از پیش رو بردارند. اتفاقی که رخ هم داد و وزیر ورزش هم سعی کرد به وعده‌های خود عمل کند.

وعده‌های وزیر ورزش هم مشخص بود و خبرش خیلی زود به ایران رسید. بازیکنان تیم ملی که بعد از حدود یک سال هنوز پاداش صعود به جام جهانی را دریافت نکرده بودند، با موافقت وزیر ورزش به خواسته خود رسیدند و البته در آستانه بازی با امریکا ۱۵ هزار دلار نیز پاداش گرفتند. اتفاقی که همه آنها برای هموار شدن مسیر صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی و پیروزی یا تساوی مقابل امریکا رخ داد.

بعد از شکست یک بر صفر مقابل امریکا اما دریافت حواله واردات یک خودرو خارجی به ایران، جنجال‌های بسیاری به راه انداخت. خیلی از ورزشکاران در رشته‌های مختلف لب به اعتراض گشودند و مدعی شدند چرا چنین پاداشی فقط به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران تعلق می‌گیرد. بازیکنان تیم ملی اما پاداش صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ را طبق وعده قبلی دریافت کرده بودند. اتفاقی که سال ۲۰۱۴ هم رخ داد و بازیکنان تیم ملی در آن مقطع نیز مجوز وارد کردن یک خودرو را دریافت کردند.

بعد از این اعتراض‌ها که به رشته خاصی هم مربوط نمی‌شود و اغلب ورزشکاران به آن نقد وارد کرده‌اند، ماجراهای جالبی درباره دریافت حواله از سوی بازیکنان تیم ملی فوتبال شنیده می‌شود. گویا تاریخ این حواله‌ها برای حدود دو سال قبل است و باید یک بازنگری دیگر درباره آنها انجام شود. پروسه به روز کردن تاریخ یک موضوع مهم است که مشخص نیست آیا انجام خواهد شد یا نه؟

از سوی دیگر حواله وارد کردن یک خودروی خارجی، تبصره‌هایی نیز دارد که باعث می‌شود قیمت تمام شده آن کمتر باشد. گویا حواله‌ای که به بازیکنان تیم ملی اهدا شده، فاقد این تبصره‌ها است و خیلی از آیتم‌ها را شامل نمی‌شود. بنابراین تفاوت زیادی میان در اختیار داشتن این حواله با نداشتن آن وجود ندارد. به همین دلیل برخی از بازیکنان تیم ملی معتقدند اتفاق خاصی در این مورد رخ نداده و دریافت این حواله هم نمی‌تواند موضوع مهمی میان ورزشکاران دیگر باشد و صدای اعتراض آنها را در بیاورد.

حتی یکسری بازیکنان پا را فراتر گذاشته و مدعی‌اند این حواله را به ورزشکاران دیگر می‌دهند تا ثابت کنند خیلی هم اتفاق عجیب و غریبی در قبال فوتبالیست‌ها رخ نداده است. با توجه به این مسائل باید گفت بازیکنان تیم ملی بیشتر از اینکه بعد از دریافت حواله سود و منفعت داشته باشند، متضرر شده‌اند و ورزشکاران سایر رشته‌ها را مقابل خود می‌بینند. مسأله‌ای که شامل کل جامعه هم شده و فوتبالیست‌ها را در شرایط عجیبی قرار داده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها