کد خبر: ۱۴۷۶۳
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
بیگی‌نژاد گفت: دشمن دارد برنامه‌ای را طراحی می‌کند که نظام بی‌آبرو شود تا دیگر کشورها، رابطه با ایران برایشان، کسر شأن باشد. دشمن در این رابطه در برخی کشورها، به خواسته خود رسیده، اما در داخل ایران نتوانستند به هدف‌شان برسند.
به گزارش جدید پرس:

هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر در واکنش به ناآرامی‌های اخیر کشور می‌گوید: اول از همه باید بگویم اتفاقاتی که افتاد، اعتراض نبود، بلکه باید آن را اغتشاش نامید. اعتراض، هم شعار دارد و هم خواسته. هم مشخص است که طرف مقابل کیست و هم در آن، قابلیت گفت‌وگو وجود دارد. به طور مثال، رانندگان کامیون که آمدند جلوی مجلس تجمع کردند را به داخل مجلس آوردیم، جلسه گذاشتیم، دستگاه‌های اجرایی را خواستیم و در ادامه، موضوع به جلسه سران سه قوه رفت و نهایتاً در مجلس برای آن دغدغه، قانون‌گذاری صورت گرفت. اما در اغتشاشی که در این مدت راه افتاده، اصلاً خواسته مشخص نیست.

او می‌گوید: با افرادی که در اغتشاشات اخیر حضور داشتند جز زمانی که بازداشت شدند، اصلاً نمی‌شد حرف زد. یعنی وقتی آمدند آتش زدند، آدم کُشتند و بعد دستگیر شدند، تازه توانستیم با آن‌ها حرف بزنیم.

بیگی‌نژاد می‌گوید: نظرسنجی‌های ما نشان از این دارد که یک جمعیت زیادی از مردم نسبت به مسائل اقتصادی، اعتراض دارند، ولی باید توجه داشت کسانی که اعتراض دارند این افراد حاضر در اغتشاشات نیستند. تازه دشمن دارد فکر می‌کند که چرا این اعتراضات، معترضان اقتصادی را به میدان نیاورد و حالا چطوری باید آن‌ها را به صحنه آورد.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: بدانید این اغتشاشاتی که صورت گرفت، نقشه دشمن بود. شاید بازیگر آن، دشمن نبوده، اما طراحی آن، کار دشمن بود. دشمن چند هدف را دنبال می‌کند؛ در وهله اول، براندازی نظام و در ادامه ناامنی و تجزیه ایران و حتی آبروبری از نظام در پیش چشم مردم دنیا. از این‌رو من از وزیر امور خارجه سوال دارم که آن‌ها برای مقابله با این آبروبری دشمن، چه برنامه‌ای دارند؟

او می‌گوید: دشمن دارد برنامه‌ای را طراحی می‌کند که نظام بی‌آبرو شود تا دیگر کشورها، رابطه با ایران برایشان، کسر شأن باشد. دشمن در این رابطه در برخی کشورها، به خواسته خود رسیده، اما در داخل ایران نتوانستند به هدف‌شان برسند و شاید توانسته باشند دو یا سه درصد مردم را دلزده کرده باشند، اما به جمعیت قابل ملاحظه‌ای که می‌خواهند، نرسیدند.

بیگی‌نژاد می‌گوید: بنای دشمن در ابتدای شکل‌گیری ناآرامی‌ها این بود که این فضا را تبدیل به اعتراضات مردمی کند و جمعیت زیادی را به میدان بکشاند، چون نتوانست، روی به خشونت و آدم‌کشی آورد. آن‌ها در پروژه کشته‌سازی هم، ناموفق بودند. دشمن اکنون می‌خواهد این فضای اغتشاش را در حالت نامیرایی نگه دارند و در گام بعدی به این فکر کند که چطور می‌تواند مردم را پای کار بیاورد.

نماینده ملایر در پاسخ به اینکه بهترین برخورد نظام با افراد حاضر در صحنه ناآرامی‌ها چه می‌تواند، باشد؟ گفت: افراد مختلفی در صحنه بودند که باید برخوردها با آن‌ها متفاوت باشد. مثلاً، من وقتی با بچه‌های مدرسه‌ای صحبت می‌کنم، می‌بینم که تشنه گفت‌وگو هستند. شخصاً تحلیل میدانی از بدنه معترض دانشجویی نداشتم، یعنی فعلاً بستر گفت‌وگو با آن‌ها برایم مهیا نشده است. مردمی که اعتراض دارند و در صحنه ناآرامی‌ها هم نیستند، به ما می‌گویند مشکل مالی ما را حل کنید، ما کار به اتفاقات اخیر نداریم و با این افراد نیستیم. از طرفی، حکم اعدام باید برای افرادی که در این اغتشاشات، آدم کُشتند، اجرا شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها