کد خبر: ۱۴۴۱۶
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
پس از اعتراضات در شهرهای بزرگ چین علیه اقدامات سخت‌گیرانه دولت در قبال سیاست "کووید صفر"، سون چونلان، معاون نخست‌وزیر این کشور نیز خواستار بهبود بخشیدن واکنش چین به وضعیت کنونی شد.
به گزارش جدید پرس:

علی‌رغم روند صعودی مبتلایان به کرونا در چین، این کشور محدودیت‌های شدید کرونایی را که اعمال کرده بود و با خشم و اعتراض مردم مواجه شده است، کاهش داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی‌که گزارش‌های جدیدی در رابطه با همه‌گیری ویروس کرونا در چین، دومین اقتصاد جهان منتشر می‌شود، چندین شهر این کشور محدودیت‌های مربوطه را برداشته‌اند و به کسب‌وکارهای خود ادامه می‌دهند.

پلیس‌های چینی از روز سه‌شنبه در پکن و شانگهای جهت جلوگیری از اعتراضات گسترده مردم علیه محدودیت‌های کرونایی که به اقتصاد ضربه زده و همچنین جهت توقف تعدادی از مردم که خواستار استعفای شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری این کشور شده‌اند، در تعداد زیاد در خیابان‌ها مستقر شدند.

با گذشت سه سال از همه‌گیری کرونا، بسیاری از مردم به دلیل استفاده بی‌وقفه دولت از قرنطینه‌ها و آزمایش‌های کووید خشمگین هستند؛ تشدید محدودیت‌ها در ماه‌های اخیر، همراه با مجموعه‌ای از مرگ‌های دلخراش که ناشی از سیاست‌های بیش از حد کنترل‌ها بوده است، اوضاع را به یکباره تغییر داده است.

سیاست "کووید صفر" در چین کمک کرده که تعداد مبتلایان در چین کمتر از ایالات متحده و سایر کشورهای بزرگ باشد. اما استقبال عمومی کاهش یافته است زیرا مردم در برخی مناطق تا چهار ماه در خانه محبوس شده‌اند و می‌گویند که دسترسی مطمئن به غذا و دارو ندارند.

کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعتراضات خشونت‌آمیز در گوانگژو، مقامات حداقل در هفت منطقه از مراکز تولیدی در شمال هنگ‌کنگ گفتند، در حال لغو قرنطینه‌های موقت هستند. یک منطقه اعلام کرد، اجازه می‌دهد کلاس‌های حضوری در مدارس از سر گرفته و رستوران‌ها و سایر مشاغل از جمله سینماها بازگشایی شوند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پس از اعتراضات در شهرهای بزرگ چین علیه اقدامات سخت‌گیرانه دولت در قبال سیاست "کووید صفر"، سون چونلان، معاون نخست‌وزیر این کشور نیز خواستار بهبود بخشیدن واکنش چین به وضعیت کنونی شد.

وی با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: هم‌زمان با ضعیف شدن سویه اومیکرون، مردم بیشتری واکسینه می‌شوند و از طرفی چین با وضعیت و وظایف جدیدی در پیشگیری و کنترل همه‌گیری کرونا مواجه است.

این مقام رسمی علاوه بر آنکه از دولت چین خواست تا پاسخ در برابر ویروس کرونا را بهبود ببخشد، تاکید کرد: مقامات چینی همیشه سلامت و امنیت مردم را در اولویت اول قرار داده‌اند و با اقدامات و استراتژی‌های سازگار با این پاندمی مقابله می‌کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها