کد خبر: ۱۴۲۷۵
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:هیچ کجای دنیا مسئله کشتن، درگیری، اغتشاش و شکستن چارچوب قانون را نمی‌پذیرند؛ اما من شنیدم که حدود ۱۴۰ نفر از نیروی‌های تامین کننده امنیت به شهادت رسیده اند، چون آن‌ها با پینت بال در مقابل اغتشاشگران ایستادند و اغتشاشگران سلاح و چاقو داشتند.
به گزارش جدید پرس:

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در هیچ کجای دنیا مسئله کشتن، درگیری، اغتشاش و شکستن چارچوب قانون را نمی‌پذیرند؛ اما من شنیدم که حدود ۱۴۰ نفر از نیروی‌های تامین کننده امنیت به شهادت رسیده‌اند.

رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی برگزار شد، امنیت را مرز بین اعتراض و اغتشاش دانست و گفت: اگر یک نظام سیاسی از بعد مفهومی حق اعتراض را به روش قانونی و مشروع تعریف نکند و به لحاظ اجرایی آن را تضمین نکند دشمن آن را تعریف می‌کند. اعتراض بدون نقض امنیت اجتماعی انجام می‌شود؛ اما اغتشاش با تعرض به امنیت اجتماعی و زیر پا گذاشتن قوانین اجتماعی همراه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو؛ وی با طرح این سوال که چه باید بکنیم که به هر معترضی نگوییم اغتشاشگر و از طرفی به نام اعتراض، اغتشاش، جنایت، قتل، ارعاب، ترور و وحشت ایجاد نشود؟ افزود: در نگاه اسلامی اعتراض نه تنها یک حق بلکه یک وظیفه است مثلا امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی محسوب می‌شود و هم حکومت و هم مردم باید به این واجب شرعی عمل کنند.

رحیم پور با بیان اینکه اگر ثابت شود که یک حکومتی فاسد است همه باید علیه آن قیام کنند و انقلاب اسلامی از این حیث علیه رژیم دین ستیز، غارتگر، ظالم و دست نشانده شاهنشاهی شکل گرفت، چون این نظام اصلاح پذیر نبود، اظهار کرد: در هیچ کشوری مسئولین از بین مخالفین قانون اساسی آن کشور انتخاب نمی‌شوند و این خط قرمز است. در هیچ کشوری اعم از لیبرالیستی و مارکسیستی اجازه نمی‌دهند کسی وارد سیستم حکومتی شود و از امکانات، قوانین، آزادی‌ها و انتخاباتی برای براندازی آن حکومت استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه نیامده، هیچ رژیمی در دنیا جز جمهوری اسلامی با رفراندوم روی کار تصریح کرد: برخی از کشورها مثل انگلیس قانون اساسی ندارند و در آمریکا نیز هیچ گاه قانون اساسی را به رفراندوم نگذاشته اند.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: عیبی ندارد کسی بگوید من احکام اسلامی را قبول ندارم و آن‌ها را ظالمانه می‌دانم ما باید کرسی آزاداندیشی برگزار کنیم تا این فرد حرف خودش را بزند و ادله ما را هم بشنود و در آخر هم نباید او را مجبور کنیم که حرف ما را بپذیرد. هر کسی در بیان عقیده خود آزاد است، اما نباید اقدام اجتماعی صورت بگیرد، چون در عرصه عمومی حقوق اجتماعی مطرح است و کسی نباید حقوق اجتماعی را نقض کند.

وی افزود: در تمام دنیا قوانین پوشش وجود دارد؛ مثلا در هلند با وجود اینکه شرم اخلاقی و احکام دینی مسیحی مطرح نیست؛ اما خانم ایرانی که اخیرا در این کشور لخت شده بود توسط پلیس دستگیر و زندانی شد.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه بنده ۱۵ سال پیش پیشنهاد ایجاد خانه ملی گفتگوی آزاد را در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردم و تصویب هم شد، اظهار کرد: اعتراض یک حق شرعی و قانونی است منتهی در مورد اجرای این قانون کوتاهی شده است.

وی افزود: اغتشاشات اخیر به بهانه حجاب انجام شد؛ اما در ایام شاهدیم که تعداد افرادی که کشف حجاب می‌کنند کاهش یافته و این نشان می‌دهد که قضیه بیش از اینکه واقعی باشد متاثر از تحریک فضای مجازی و ایجاد درگیری بوده است. در فضای مجازی هر روز نظام سرنگون می‌شود و همه مسئولان فاسد و خربکار نشان داده می‌شوند، اما وقتی در مراسم تشیع شهید سلیمانی و یا شهدای اخیر مشهد شرکت می‌کنیم جمعیت به گونه‌ای است که با صحنه‌هایی مانند صحنه‌های اول انقلاب روبرو می‌شویم.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف ما این است که قانون اعتراضات قانونی را اجرا نمی‌کنیم، تصریح کرد: در زمان انقلاب امام و رهبری هیچ گاه آتش زدن جایی را تایید نکردند و حتی امام گفت کسانی که این کارها را می‌کنند نفوذی‌های حکومت هستند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از اینکه از تبعید برگشتند سه چهار ماه آخر مبارزات علیه رژیم طاغوت را در مشهد رهبری می‌کردند. ایشان چند بار تاکید کردند که به هیچ وجه به ساختمان‌های دولتی حمله نشود. مثلا در جریان حمله عوامل یک آخوند ساواکی به بیمارستان امام رضا چند نوزاد و یک پرستار کشته شدند که در پی این حادثه مردم آن آخوند ساواکی را گرفته بودند و خطر آسیب رسیدن به او وجود داشت به همین دلیل هم آنجا رهبری بالای خودروی آن آخوند رفت و گفت مسئولیت تظاهرات‌ها با من است و کسی حق ندارد کسی را بکشد و به کسی صدمه بزند و اینگونه آن آخوند را از بین جمعیت خارج کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هدف اغتشاش خدمت و همراهی با دشمن و هرج و مرج است، گفت: گروه‌های تجزیه طلب در کردستان و سیستان در اول انقلاب هم بودند و همین جنایت‌ها را که امروز شاهد بودیم مرتکب می‌شدند.

رحیم پور ازغدی افزود: رئیس جمهور آمریکا چند روز قبل از فوت خانم مهسا امینی در بحرین گفت من به خاطر ایران به اینجا آمده ام و در آمریکا هم گفت ما ایران را آزاد می‌کنیم و این بدان معناست که ما دوباره برمی گردیم و ایرانی‌ها را نوکر خودمان می‌کنیم، چون زمان شاه آزاد بودند.

وی با بیان اینکه اگر فضای گفتگو شکل نگیرد و همه حرف‌ها گفته و شنیده نشود از دل آن بحران و خشونت و سوء استفاده دشمن بیرون می‌آید و هیزم آتش برای دشمن درست می‌کنیم، تصریح کرد: تصویری ساخته شده مبنی بر اینکه در غرب و لیبرال دموکراسی قوانین و مرز عدالت و بی عدالتی و حقوق فردی و اجتماعی مشخص و به روز هستند، اما همه این‌ها از راه دور و هالیوودی است. مثلا افتخار می‌کنند که انگلستان قانون اساسی ندارد و بعد مدعی اند که پدران دموکراسی، مشروعیت و مدرنیته سیاسی هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: شاه و ملکه انگلیس این اختیار را دارند که نخست وزیر کانادا، استرالیا، نیوزلند و چند کشور دیگر را عزل کنند و یا پارلمان این کشورها را منحل کنند؛ یعنی آن‌ها مامور و خادم شاه و ملکه انگلیس هستند؛ اما ما چنین اختیاراتی در قانون اساسی برای، ولی فقیه نداریم. فرمان جنگ و صلح با ملکه انگلیس بوده و او همین چند وقت پیش پارلمان انگلیس را منحل کرد و یا می‌تواند تمام قوانین مجلس و دولت را وتو کند و این کاری است که صدها مثل شورای نگهبان ما نمی‌توانند آن را انجام دهند.

وی با بیان اینکه یک سوم کشورهای جهان تحت سلطه قوانین آنگلوساکسون انگلیس هستند و ایران تنها کشوری است که بعد از جنگ جهانی دوم از تحت سلطه آن‌ها خارج شده و امروز نیز کل منطقه دارد از کنترل آن‌ها خارج می‌شود؛ مثلا اخیرا کنترل راه آهن اسرائیل با یک حمله هکری از دست رژیم صهیونیستی خارج شد و برای رفع این حمله هکری از متخصصان آمریکایی و دیگر کشورها استفاده کردند.

رحیم پور ازغدی افزود: وقتی از انگلیسی‌ها می‌پرسیم که چه استدلالی برای نظام حقوقی خود دارند می‌گویند ما اصلا ادعا نکرده ایم که یک نظام حقوقی معقول، عقلی، نقلی یا دینی و غیردینی داریم. نظام حقوقی ما محصول سنت‌های تاریخی قبائل خودمان است و ما به هیچ قانونی احترام نمی‌گذاریم، ولی همه باید به این قانون احترام بگذارند؛ مثلا وقتی نوه ملکه انگلیس به دنیا آمد مراسمی که اجرا شد مربوط به ۶۰۰ سال پیش بوده و این در حالی است که این مراسم‌ها آن زمان عادی بوده، ولی آن مسخره است.

وی با بیان اینکه انگلیسی‌ها چند قرن است در مقابل هر گونه اجتهاد و نواندیشی برای پذیرش حقوق خارجی و تدوین وسیع قانون مقاومت کرده اند، تصریح کرد: در انگلیس اصلا چیزی به نام قانون مدون، یکپارچه و سراسری وجود نداردو بعد به خودشان می‌گویند جمهوری، شما جمهوری نیستید سلطنتی هستید.

رحیم پور اظهار کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکا اگر ببینند کسی خطر دارد اصلا اجازه نمی‌دهند نفس بکشد. ضمن اینکه اعتراضات در این کشورها خودجوش است و کشوری از بیرون این اعتراضات را هدایت نمی‌کند؛ اما در ایران تا یک زمینه داخلی ایجاد می‌شود از بیرون سلاح می‌فرستند و با فضاسازی دروغ می‌گویند و درست مانند یک هشت پا عمل می‌کنند. با این اوصاف اگر این فضاسازی‌ها نباشد مسائل به سادگی حل می‌شوند.

وی افزود: اگر ارتباط ما با مردم آمریکا برقرار شود و آن‌ها بدانند که ما چه می‌گوییم و چه حکومتی دارند آن‌ها قبل از ما مرگ بر آمریکا می‌گویند و قبل از ما پرچمشان را آتش می‌زنند. البته تاکنون فقط در ایران پرچم آمریکا را آتش می‌زنند و امروز در ۱۱۰ کشور دنیا پرچم این کشور را به آتش می‌کشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قانون کرسی‌های آزاداندیشی ۱۵ سال پیش مصوب شده، اما این قانون در دانشگاه، حوزه و وزارتخانه‌ها درست اجرا نمی‌شود، چون قرار بود این قانون در همه جا اجرا شود و همه بیایند در مورد مسائل مختلف انتقاد و پیشنهاد کنند و این مقداری نیازمند شعور و رشد اجتماعی است.

وی با بیان اینکه جامعه دینی با دیکتاتوری قابل اداره نیست و فقط جامعه غیردینی با دیکتاتوری قابل اداره است، چون دین ضوابط دارد و هر جا که ضابطه باشد دیکتاتوری نامشروع است، تصریح کرد: کل انگلیس و مستعمرات تا همین الان جزو ملک شخصی ملکه به شمار می‌روند بعد BBC و ایران اینترنشنال را در جهت اهداف خود ایجاد می‌کنند.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: انگیسی‌ها به مهاجرین به عنوان شهروند درجه ۲ نگاه می‌کنند؛ البته در مورد شاه ایران با وجود اینکه او همواره نوکری انگلیسی‌ها را می‌کرد، اما بعد از خروجش از کشور او را به خاک این کشور راه ندادند و آمریکا هم شاه را بیرون کرد و این در حالی است که در اسلام اگر کافری با مسلمانان جنگیده باشد، ولی یک کشور اسلامی به او پناه داده باشد، اگر قانون را رعایت کند کسی حق تعرض به او را ندارد و اگر کسی به تعهدی که داده عمل نکند جهنمی است.

وی با بیان اینکه در نظام فکری و اعتقادی ما مسئله اعتراض و انتقاد و حتی حد و حدود مشرک و کافر جزو مسلمات هستند، افزود: در هیچ کجای دنیا مسئله کشتن، درگیری، اغتشاش و شکستن چارچوب قانون را نمی‌پذیرند؛ اما من شنیدم که حدود ۱۴۰ نفر از نیروی‌های تامین کننده امنیت به شهادت رسیده اند، چون آن‌ها با پینت بال در مقابل اغتشاشگران ایستادند و اغتشاشگران سلاح و چاقو داشتند. با این اوصاف در هیچ کجای دنیا این همه نیروی پلیس کشته نمی‌شود، چون پلیس فقط می‌کشد و کشته نمی‌شود. البته در جریان اغتشاشات اخیر کسانی هم که به طور اجتناب ناپذیر و اتفاقی کشته شهید شده اند گفته شده به عنوان شهید محسوب شوند.

رحیم پور ازغدی با تاکید بر اینکه اگر لازم باشد باید اصلاحاتی در شیوه مدیریت انتقاد و اعتراض از سوی مجلس، قوه قضائیه و دولت صورت بگیرد، تصریح کرد: هر کسی بگوید قانون اساسی و دین شما را قبول ندارم حق دارد در آزادی کامل کرسی آزاداندیشی برگزار کند و کسی حق تعقیب او را ندارد؛ به گونه‌ای که اینطور نباشد حق آزادی بیان داشته باشیم، ولی آزادی بعد از بیان نباشد.

وی با بیان اینکه بنده خودم هم به مسائل مختلفی اعتراض دارم، اظهار کرد: در هر شهری باید خانه گفتگوی آزاد وجود داشته باشد و حکومت امنیت آن را تامین کند مگر در مورد افرادی که تهمت بزنند و دروغ بگویند. اگر بستر گفتگو ایجاد شود که تاکید قانون و اسلام است، افراد بی گناه درگیر اغتشاشات نمی‌شوند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد اعتراضات به خاطر مسائل اقتصادی و مدیریتی است، تصریح کرد: مسائل اقتصادی به مردم فشار می‌آورد و از طرفی اگر مسئولان دروغ بگویند معلوم است که مردم عصبانی می‌شوند. امام بارها به مسئولان گفت از آمریکا نترسید از خودتان بترسید، چون فقط خودتان می‌توانید خودتان را شکست دهید. اگر بین حکومت و مردم فاصله بیفتد و مردم احساس کنند که حکومت جزو آن‌ها نیست دیگر کار تمام است و اول پیش خدا و بعد پیش خلق ساقط می‌شویم و دیگر به دشمن خارجی هم نیاز نیست.

وی افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی سقوط نمی‌کند فقط به خاطر مردم و پایگاه مردمی آن است؛ به گونه‌ای که اگر بخش مهمی از مردم نبودند، تاکنون جمهوری اسلامی صد کفن پوسانده بود. همین اتفاقاتی که در چند وقت اخیر شاهد آن‌ها بودیم ۱۰۰ برابر کودتای ۲۸ مرداد بوده است و این کارهایی که در این ۴۰ سال اتفاق بوده، می‌توانست ۱۰۰ تا حکومت را سرنگون کنند، چون حکومت‌ها مردمی نیستند، اما اینجا مردم هم منتقدند و هم پای حکومت هستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها