کد خبر: ۱۴۱۳۳
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
نماینده مهاباد در صحن علنی امروز در تذکر شفاهی خود گفت: آقای رئیسی و وزیر کشور باید پاسخگو باشند و پیگیری کنند چه کسی تیر جنگی به مردم شلیک کرده است.
به گزارش جدید پرس:

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی، در جریان جلسه علنی امروز مجلس و در تذکری به رئیس‌جمهوری و وزیر کشور، گفت: در اعتراضات مردمی مهاباد و شهرهای کردنشین ۱۳ نفر بر اساس آمار رسمی، و بر اساس آمار غیر رسمی ۱۰۵نفر کشته شده‌اند.

او ادامه داد: آقای رئیسی و وزیر کشور باید پاسخگو باشند و پیگیری کنند چه کسی تیر جنگی به مردم شلیک کرده است.

او ادامه داد:‌ بجای پیگیری و احقاق حق و حقوق مردم مناطق کردنشین در دستگاه قضایی، در همان دستگاه قضایی علیه من نماینده که پیگیر این ماجراها بودم، شکایت شده است.

نماینده مهاباد در مجلس در ادامه افزود: لشکرکشی و امنیتی کردن مهاباد و شهرهای کردنشین، دستگیری شهروندان عادی، هجوم شبانه به منازل مسکونی، تخریب وسایل مردم، نوشتن شعار روی دیوارهای داخلی ساختمان‌ها، چک کردن وسایل شخصی مردم و ایجاد ایست‌های بازرسی متعدد ورودی شهرهای کردنشین مانند اوایل انقلاب، چه مفهومی دارد؟

او با اشاره به اینکه در چند روز گذشته به دلیل برخورد خشن در این مناطق و کشته شدن کولبران و سوخت‌بران از وزیر کشور در کمیسیون شوراها و امور داخلی سوال پرسیدم ولی از پاسخ‌های وزیر قانع نشدم، گفت: اما آقای جوکار رئیس کمیسیون به بنده می‌گوید سوال شما را به صحن نمی‌فرستم وقتی می‌گویم چرا، می‌گوید «برو به رئیس شکایت کن»؛ کجای آئین‌نامه آمده که رئیس کمیسیون می‌تواند سوال ملی نماینده را به صحن نفرستند؟ چرا باید از سردار جوکار به سردار قالیباف شکایت ببرم؟

جوکار: این کشور متعلق به مردم است؛ چرا نمی‌گذارید به آرامش برسند

در ادامه جلسه محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با استفاده از بند ۷۵ آئین‌نامه داخلی مجلس در پاسخ به جلال محمودزاده گفت: ایشان دو سوال در کمیسیون مطرح کردند که یکی درباره کولبری و کولبران بود و نهایتا به این جمع‌بندی رسیدیم که ظرف مدت یک ماه وزریر کشور بازرسانی به منطقه اعزام کند و بررسی کنند و در صورتی که مشکلی در این زمینه بود را حل کنند و اگر حل نشد مجددا در کمیسیون با حضور وزیر مطرح شود. او افزود: سوال دوم درباره مرگ خانم مهسا امینی بوده که مطرح کردند که با توجه به اینکه گزارش کمیسیون منتج از بررسی و مطالعات میدانی بود و در صحن نیز قرائت شد، سوال ایشان موضوعیت نداشت، چون در آن گزارش به ملت ایران توضیح دادیم.

این نماینده مجلس در اداه با بیان اینکه «این کشور متعلق به مردم است؛ چرا نمی‌گذارید آرامش به مردم برسد و ایجاد دغدغه خاطر برای مردم کنید»، گفت: باید پاسخ به مردم داد؛ اینکه در آتش اغتشاشات و خشونت و فتنه بدمیم، به نفع کشور و ملت نیست؛ مردم انتظار دارند نمایندگان مشکلات را حل کنند؛ نه اینکه به رسانه‌های بیگانه‌ی سعودی، انگلیس، منافقین و... خوراک داده شود. او با اشاره به اینکه ناامنی به اقتصاد کشور آسیب زده است، ادامه داد: امروز باید خدمتگزاری به مردم را اثبات کنیم؛ برخی از روی احساسات حرف‌هایی می‌زنند که عامه مردم دنبال اینها نیستند. نباید در داخل مجلس شورای اسلامی بیاییم به هر صورتی مساله‌ای را طرح کنیم و فتنه برپا کنیم و نگذاریم مردم به آرامش برسند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها