کد خبر: ۱۴۱۲۳
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز آمریکا، انگلیس، اسرائیل و آل‌سعود با تمام قوا به صحنه آمده‌اند اما قطعاً این صحنه فتنه عظیم‌ و این جنگ جهانی را به گورستان دشمنان، آمریکایی و اسرائیلی و متحدان آنها تبدیل می‌کنیم.
به گزارش جدید پرس:

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در اجماع 15هزارنفری بسیجیان سیستان و بلوچستان در استادیوم دهکده المپیک زاهدان اظهار داشت: امروز برای من روزی پرافتخار و فراموش‌نشدنی است؛ خاطره دل‌انگیز حضور باشکوه امت واحده و حضور حماسه‌آفرین مردم سیستان و بلوچستان در خاطر بنده باقی خواهد ماند. ابتدا به روح بلند امام عظیم‌الشأن و مؤسس نهاد نیرومند بسیج مستضعفان درود الهی نثار می‌کنم و از خداوند متعال برای وجود شریف رهبر بسیجی، جانباز شجاع و حکیم امام خامنه‌ای سعادت و توفیق روزافزون مسئلت می‌کنم. محضر همه خانواده شهدایی که از ابتدای انقلاب برای دفاع از تمامیت ارضی و امنیت جامعه و این سرزمین بزرگ و حرمت نوامیس و سرافرازی مردمان عزیز این دیار جان خود را فدا کردند سلام و درود می‌فرستم و همچنین به روح بلند شهدای و به‌ویژه شهدای حوادث اخیر درود می‌فرستم و برای خانواده آنها صبر مسئلت دارم.

سیستانی و بلوچستانی نشانه "شرف، کرامت، آزادگی و حریت" است

‌وی در بخش نخست سخنان خود با بیان اینکه "اگر بخواهیم تصویر انسانی بسیاری از فضیلت‌ها را ترسیم کنیم به مردم سیستان و بلوچستان می‌رسیم"، افزود: ‌اگر بخواهیم نشانه شرف، کرامت، آزادگی و حرّیت را در سیمای انسان به‌تصویر بکشیم، یک سیستانی و بلوچستانی دقیقاً نشانه آن است. این مردم تجسم غیرت و دینداری و وفاداری هستند، مردمانی که پهلوانانی مثال‌زدنی هستند و خونگرم، باوقار، فداکار، شجاع، مؤمن، زحمتکش و مرزبان هستند، هم شیعه و هم سنی و هم سیستانی و هم بلوچ نشانه امت واحده هستند و اینجا روح وحدت جاری است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: هنگامی که شیعیان و سنی‌ها در دفاع از مردمان این سرزمین کنار هم به شهادت می‌رسند و خون مؤمن‌ترین انسان‌ها همانند شوشتری‌ها و محمدزاده‌ها با برادران سنی خود در یک حادثه تروریستی با هم تلفیق می‌شود، اینجا منشأ یک وحدت ناگسستنی است.

سرلشکر سلامی با ابراز اینکه "اینجا سرزمینی است که انسان علاقه‌مند است پای آرزوها و آرمان‌های بلند مردمانش قربانی شود"، تصریح کرد: ‌اینجا جایی است که انسان دوست دارد به عهد خود وفا کند و وفای به عهد جزیی از ذات و سرشت مردمان این دیار است.

بسیجیان ‌مانند صخره‌های سخت مقاوم و شکست‌ناپذیرند

وی با بیان اینکه بسیج درخت تناور و مبارکی است که امام خمینی(ره) نهال مبارک آن را کاشت و رهبر معظم انقلاب این نهال مبارک را به درختی تناور تبدیل کردند، ادامه داد: ‌بسیجیان اصحاب رسول خدا(ص) هستند. بسیجیان با دشمنان خدا سرسخت و با آنها در ستیز‌ند، مانند صخره‌های سخت مقاوم و شکست‌ناپذیرند، اما مقابل مؤمنان مهربان و نرم‌خو هستند، سرشت نبوی در بدنه بسیج جاری است.

فرمانده‌کل سپاه با تأکید به اینکه بسیجیان عابد و زاهد، صادق، آمر به معروف و ناهی از منکر و سپر بلای ملت هستند، خاطرنشان کرد: ‌هرجا سختی باشد بسیجیان هستند، هرجا نیاز است برای امت اسلام شمشیر از نیام کشیده و به دشمنان هجوم برده شود بسیجیان پیشگام هستند. بسیج در طول 43 سال تاریخ انقلاب خالق بزرگترین حماسه‌ها بوده است. در دوران دفاع مقدس بسیجیان در سخت‌ترین شرایط به قلب دشمنان زدند تا سرزمین‌های اشغال‌شده را پس بگیرند و سرانجام اراده این ملت بزرگ را بر خیل عظیم دشمنان تحمیل کنند و دشمنان را بشکنند.

بسیجیان ‌در دفاع ‌از منزلت ‌ملت همه وجودشان را در طبق اخلاص می‌گذارند

سرلشکر سلامی با ابراز اینکه "رهبر معظم انقلاب روز گذشته جایگاه و موقعیت و نقش بسیج را به‌درستی ترسیم کردند"، اظهار داشت: این منزلت بزرگ بسیجیان ماست که در هر حادثه‌ای از سیل و زلزله در جای جای کشور اولین افرادی هستند که به یاری مردم می‌شتابند و بر قلب مردم این سرزمین آرامش می‌آورند. بسیجیان ‌در دفاع ‌از منزلت این ملت همه وجود خود را در طبق اخلاص می‌گذارند.

فرمانده‌کل سپاه در تکمیل سخنان خود خاطرنشان کرد: ‌وقتی تروریست‌های تکفیری با مدیریت آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا در سوریه و لبنان و عراق و یمن هجمه می‌برند، این بسیجیان هستند که برای دفاع از نوامیس به میدان می‌روند و خانه و کاشانه خود را رها می‌کنند و به قلب دشمن هجوم می‌برند و آن ملت‌ها را از اسارت بیگانگان نجات می‌دهند.

وی با بیان اینکه "این درخت تناور امروز به ثمر نشسته است"، تصریح کرد: این‌که امروز دشمن به این شجره مبارک هجمه می‌برد علت آن همین حوزه تأثیر گسترده است. امروز بسیج همچنان در میدان دفاع از انقلاب اسلامی سربلند است. کشور امروز در معرض یک جنگ جهانی عظیم است، همه آرایش سیاسی قوای کفر و شرک از سراسر جهان با مزدوران و سرشاخه‌های داخلی خود به جنگ انقلاب، امنیت و وحدت ملی آمده است.

دشمن خواب‌های آشفته زیادی می‌بیند و در توهم به‌سر می‌برد

فرمانده‌کل سپاه با یادآوری اینکه در صحنه سیاسی "آمریکا، انگلیس، اسرائیل، آلمان، فرانسه و آل‌سعود" با رسانه‌های تفرقه‌افکن خود در تلاشند این سرزمین را دچار تنش کنند، اما این ملت کاملاً آگاه است، تأکید کرد: دشمن خواب‌های آشفته زیادی می‌بیند، او در توهم به‌سر می‌برد، دشمن اولین کسی است که از رسانه‌های خود شکست می‌خورد؛ دشمن نمی‌داند این سرزمین و انقلاب مستحکم است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: مردم عزیز شیعه و سنی که امروز اینجا جمع شده‌اید، من به‌عنوان یک سرباز کوچک این سرزمین در این مکان و روز مقدس به شما می‌گویم ریشه‌های عظیم این انقلاب مستحکم‌تر از آن است که اگر همه دشمنان بخواهند حتی یکی از شاخه‌های این درخت تناور را قطع کنند هرگز نخواهند توانست.

فتنه عظیم‌ ‌را به گورستان دشمنان آمریکایی و اسرائیلی و متحدان آنها تبدیل می‌کنیم

وی تأکید کرد: مطمئن باشید رژیم صهیونیستی فرو خواهد پاشید اما این انقلاب آسیب نخواهد دید، توهمات دشمن به جایی نمی‌رسد، این نظام قدرتمند است، بسیجیان ما به‌رهبری امام خامنه‌ای تاکنون شکست‌های بزرگی را به دشمنان تحمیل کرده‌اند. امروز دشمن یعنی "آمریکا، انگلیس، اسرائیل و آل‌سعود" با تمام قوا به صحنه آمده‌اند اما قطعاً این صحنه فتنه عظیم‌ و این جنگ جهانی را به گورستان دشمنان، آمریکایی و اسرائیلی و متحدان آنها تبدیل می‌کنیم.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با یادآوری اینکه "امروز در یک سو جبهه کفر با تمام توان و در یک سو جبهه اسلام قرار دارد"، اضافه کرد: در این صحنه نمی‌شود وسط ایستاد؛ صحنه روشن است چرا که یک طرف را آمریکا و اسرائیل هدایت می‌کنند و یک طرف را رهبر معظم انقلاب و مردمان مؤمن و انقلابی و در این شرایط باید مسیر را مشخص کرد.

مرزداران غیور سیستان و بلوچستان وطن‌دوست هستند

وی با بیان اینکه "امروز آمریکایی که ده‌ها میلیون انسان را در جنگ‌های مختلف از بین برده و صادرکننده ابزارهای شکنجه و تسلیحات ویران‌کننده کشتار جمعی است و انگلیسی که در همه دنیا کشتار کرده است و خوی استعماری دارد، تلاش دارند به ملت ایران آسیب برسانند اما هرگز موفق نخواهند شد"، گفت: مردمان این سرزمین مخصوصاً مرزداران غیور سیستان و بلوچستان وطن‌دوست هستند، آنها می‌دانند امنیت یک موهبت الهی است. به مردمان این دیار خالصانه عرض می‌کنم رهبر معظم انقلاب مدت‌ها میان این مردم بوده‌اند و برای مردم سیستان و بلوچستان ارزش ویژه‌ای قائل هستند و همه مسئولان نظام همین‌گونه می‌اندیشند. امروز همه مسئولان سیستان و بلوچستان از میان بهترین نیروها انتخاب شده‌اند تا به این مردم خدمت کنند. ما فدای شما می‌شویم و به این فدا شدن مفتخر هستیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها