کد خبر: ۱۴۰۶۱
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
روزنامه هم میهن در گزارشی نوشت: چگونه می توان از ماموران متخلفی که هویت شان مشخص نیست، شکایت کرد؟
به گزارش جدید پرس:

صالح نقره کار، حقوقدان در این باره گفت: در مواردی که هویت مامور مورد شکایت برای شهروند قابل شناسایی نیست، فرد باید شکایت و گزارش خود را به دادستان ارجاع دهد تا او موضوع را به دادسرای مربوطه ارجاع دهد. دادستان نمی تواند شکایت شهروند را به واسطه اینکه او مستندات کافی در اختیار ندارد، متوقف کند، بلکه می تواند در مقام تعقیب و تحقیق اقدامات قانونی لازم را برای احیای حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان انجام دهد.

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس هم گفت: وقتی سازمان انتظامی ماموران خود را به نقطه ای اعزام می کند، سوابق، مستندات و مدارک آن وجود دارد که در آن نقطه فرماندهی با چه کسی بوده و چه افرادی به آن نقطه اعزام شده بودند، به همین دلیل هم این موضوع برای رئیس ضابطان یعنی دادستان و حتی قضات به راحتی قابل احراز است. حتی برای ما در مجلس اگر در مقام حقیقت یابی به ماجرایی ورود کنیم، این موضوع قابل احراز است.

آیدین مولازاده، وکیل دادگستری در این باره اظهار کرد: اگر تخلف از ناحیه نیروی انتظامی بوده باشد، شهروندان می توانند در تماس با سامانه 197 موضوع را اطلاع رسانی کنند تا دوربین ها بررسی شده و مشخص شود که آیا ماموران در حدود اختیارات خود عمل کرده اند یا خارج از حدود اختیارات خود. بازرسی نیروی انتظامی در این موارد ورود دقیقی دارد. چند موردی که به این بخش ارجاع داده ام بررسی شد و برخورد مناسب و محکمی با متخلفان صورت گرفت. اگر تخلفات خارج از حیطه فراجا و توسط سایر نیروها صورت گرفته باشد، شهروندان فقط می توانند مشکلات خود را به قوه قضائیه ارجاع دهند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها