کد خبر: ۱۳۸۳۷
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
جام جهانی 2022 مدعیان زیادی برای قهرمانی دارد.
به گزارش جدید پرس:

سرانجام انتظارها به پایان رسید و جام جهانی 2022 قطر روز یکشنه با دیدار قطر و اکوادور در ورزشگاه البیت دوحه آغاز شد. از چند ماه قبل از شروع این دوره از رقابت‌ها گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص مدعیان جام 22 وجود داشته و نام چند تیم به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی مطرح شده است.

در میان نام‌های مطرح‌شده به عنوان مدعی کسب عنوان قهرمانی به نظر می‌رسد شانس برزیل بیش از بقیه تیم‌ها باشد. موضوعی که در بنگاه‌های شرط‌بندی هم دیده شده و بخت قهرمانی سلسائو بسیار بالا به نظر می‌رسد. آن‌ها با خط حمله آتشین خود که از نیمار، وینیسیوس جونیور، رافینیا، آنتونی، گابریل ژسوس و ریچارلیسون تشکیل شده تهدیدی جدی برای هر خط دفاعی هستند و در دفاع و دروازه هم با حضور تیاگو سیلوا، ادر میلیتائو، مارکینیوش و آلیشسون بکر شرایط بسیار خوبی دارند.

با این حال موضوع نگران‌کننده برای برزیل این است که آن‌ها در چند دوره اخیر جام جهانی با وجود امیدهای فراوان نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و در راه رسیدن به عنوان قهرمانی ناکام مانده‌اند. برزیل اکنون بیست سال است که جام جهانی را فتح نکرده و نمی‌خواهد این حسرت به عدد 24 برسد.

شاگردان تیته در گروه G جام جهانی با کامرون، صربستان و سوییس همگروه هستند.

دیگر تیم آمریکای جنوبی یعنی آرژانتین هم یکی از بخت‌های جدی کسب عنوان قهرمانی است. آن‌ها با فوق‌ستاره خود یعنی لیونل مسی راهی قطر شده‌اند و امیدوارند در آخرین تورنمنت ملی مسی به حسرت او برای قهرمانی در جام جهانی پایان دهند. آلبی‌سلسته در شرایطی پا به مسابقات می‌گذارد که 36 بازی متوالی است که طعم شکست را نچشیده و آخرین بار سه سال قبل باخته است. آن‌ها پس از قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا حالا شانس بالایی برای قهرمانی در جام جهانی دارند.

جنگ جهانی بر سر جام طلایی!

آرژانتین در گروه C مسابقات با مکزیک، لهستان و عربستان همگروه است و امروز به مصاف نماینده آسیا خواهد رفت.

مدافع عنوان قهرمانی یعنی فرانسه هم دیگر شانس اصلی قهرمانی در جام جهانی است. شاگردان دیدیه دشان پس از قهرمانی در روسیه از یورو 2020 حذف شدند و حالا برای جبران راهی قطر می‌شوند. خروس‌ها البته با بحران مصدومیت هم دست و پنجه نرم می‌کنند و علاوه بر غیبت کریم بنزما، بهترین بازیکن سال 2022، انگولو کانته، پل پوگبا و کریستوفر انکونکو را هم به خاطر آسیب‌دیدگی در اختیار ندارند. جام جهانی 2022 احتمالا آخرین حضور دشان روی نیمکت کشورش باشد و او دوست دارد با خاطره‌ای خوش فرانسه را ترک کند.

مدافع عنوان قهرمانی در گروه D با استرالیا، دانمارک و تونس همگروه است و ظاهرا کار سختی برای عبور از این مرحله نخواهد داشت. با این حال آن‌ها می‌دانند که از جام جهانی 2010 تیم‌های قهرمان دوره قبل در مرحله گروهی حذف شده‌اند!

قهرمان سال 2010 جهان یعنی اسپانیا هم یکی دیگر از بخت‌های اصلی فتح جام جهانی است که با لوییز انریکه در این دوره حضور دارد. انریکه به خاطر خط زدن چند ستاره از جمله سرخیو راموس به شدت تحت فشار است و کسب نتایج قابل قبول برای ادامه همکاری او حیاتی به نظر می‌رسد. سرمربی سابق بارسلونا در یورو 2020 تیم قابل احترامی ساخته بود و تا نیمه‌نهایی هم پیش رفت که باعث تحسین همگان شد اما شرایط جام جهانی با یورو متفاوت است.

تیم انریکه در مرحله گروهی مقابل آلمان، ژاپن و کاستاریکا کار سختی دارد و صعود از گروه E برای او و تیمش راحت نخواهد بود.

انگلیس که دیروز شکست سنگینی به ایران تحمیل کرد هم از مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر است. شاگردان گرت ساوتگیت پس از چهارمی 2018 و نایب قهرمانی یورو 2020 حالا به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنند و قصد دارند به حسرت طولانی خود پایان دهند.

سه‌شیرها در ماه‌های گذشته روندی سینوسی داشته ولی با ترکیب خوبی که دارند احتمالا تا مراحل پایانی صعود کنند اما برای قهرمانی کار ساده‌ای نخواهند داشت. خط دفاعی انگلیس در چند ماه اخیر شرایط چندان خوبی نداشته و تبدیل به نگرانی اصلی ساوتگیت شده است. مشکلی که اگر حل شود انگلیس را به تیمی ترسناک‌تر تبدیل می‌کند. آن‌ها در گروه B با ایران، آمریکا و ولز همگروه هستند.

تیم ملی آلمان که پس از قهرمانی در جام جهانی 2014 روندی نزولی را طی کرده بود این روزها با هانسی فلیک دوباره به اوج برگشته و یکی از مدعیان اصلی این دوره از رقابت‌ها به حساب می‌آید. آن‌ها دوره قبلی در مرحله گروهی حذف شدند و در یورو 2020 هم با حذف مقابل انگلیس ناکام ماندند اما از زمان حضور فلیک پیشرفت قابل لمسی داشته و در شرایط خوبی به سر می‌برند.

مانشافت در گروه E با اسپانیا، ژاپن و کاستاریکا همگروه است.

نمی‌توان از مدعیان قهرمانی جام جهانی حرف زد و پرتغال و فوق‌ستاره‌اش یعنی کریستیانو رونالدو را فراموش کرد. او که در هفته‌های اخیر به خاطر مصاحبه طوفانی علیه مدیران و کادر فنی منچستریونایتد خبرساز شده حالا انگیزه زیادی برای موفقیت در قطر دارد تا به همگان ثابت کند هنوز تمام نشده است.

پرتغال در تورنمنت‌های اخیر عملکرد چشمگیری نداشته و همین باعث شده انتقادات زیادی از فرناندو سانتوس شود. او به خوبی می‌داند که در صورت عدم موفقیت شانس زیادی برای ادامه همکاری و حفظ جایگاه خود نخواهد داشت.

پرتغال در گروه H با غنا، اروگوئه و کره جنوبی همگروه است.

جنگ جهانی بر سر جام طلایی!

شیاطین سرخ اروپا یعنی بلژیک هم پس از کسب مقابل سوم در روسیه حالا رویاهای بزرگ‌تری در سر دارند. آن‌ها در 10 سال اخیر از یک تیم متوسط به یک مدعی تبدیل شده و دوره قبلی توانستند چشم‌ها را به خود خیره کنند. مشکل اصلی بلژیک در این دوره مصدومیت لوکاکو و دور بودن چند ستاره مثل هازاد و کاراسکو از فرم مطلوب است. با این حال با حضور دو ستاره به نام‌های کوین دی‌بروینه و تیبو کورتوا قهرمانی برای شاگردان روبرتو مارتینز دور از دسترس نیست.

بلژیک در گروه F با کانادا، کرواسی و مراکش همگروه است.

جنگ جهانی بر سر جام طلایی!

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها