کد خبر: ۱۳۷۹۱
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
احد آزادی‌خواه می‌گوید: وقتی یک پلتفرمی را می‌بندند و باید برای استفاده آن، از فیلترشکن بهره برد، یعنی ممنوعیت عمومی، ولی این رویکرد، به معنی جرم‌انگاری نیست.
به گزارش جدید پرس:

بیش از یک دهه از فیلتر فیس‌بوک و توئیتر و حدود پنج سال از مسدودشدن شبکه اجتماعی پرطرفدار تلگرام می‌گذرد و اکنون هم دو ماهی است که اینستاگرام و واتس‌اپ از دسترس خارج شده‌اند. با این حال، برخی مسئولان کشور از جمله، نمایندگان مجلس، همچنان از این شبکه‌های اجتماعی برای پیشبرد اهداف خود، بهره می‌برند؛ یکی از این افراد، احد آزادی‌خواه نماینده ملایر است. او به رویداد۲۴ می‌گوید: فیلتر شبکه‌های اجتماعی و سپس استفاده از آن، فعلاً مصداق مجرمانه نیست. بنده این را از دوستان حوزه قضایی پرسیدم و آن‌ها گفتند این موضوع به عنوان یک مصداق مجرمانه، هنوز تعریف نشده است، اگرچه ممنوعیت دارد.

آزادی‌خواه می‌گوید: وقتی یک پلتفرمی را می‌بندند و باید برای استفاده آن، از فیلترشکن بهره برد، یعنی ممنوعیت عمومی، ولی این رویکرد، به معنی جرم‌انگاری نیست.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: یک جاهایی به شما می‌گویند ورود ممنوع، ولی معنی‌اش این نیست که اگر وارد شدید، پلیس باید شما را بگیرد و به شکل یک مجرم، شما را راهی زندان کند. یکی از حرف‌های ما این است که اگر واقعاً، استفاده از این شبکه‌های اجتماعی فیلترشده ممنوع است، مصداق مجرمانه بشود، ولی هنوز استفاده از شبکه‌های اجتماعی فیلترشده در کشور ما، مصداق مجرمانه نیست؛ بنابراین خیلی از شهروندان ما از آن‌ها استفاده می‌کنند که از این خیلی‌ها، برخی هم، مسئولان کشورند.

نماینده ملایر می‌گوید: بنده در مدت زمانی که اینستاگرام فیلتر بوده، دو، سه مرحله از آن استفاده کردم و حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ بازدید هم از صفحه من شد. افراد بازدیدکننده، مردم هستند. از این‌رو، اعتقاد دارم تا زمانی که پلتفرم‌ها به عنوان یک ظرفیت باشند، می‌شود از آن‌ها استفاده کرد، اما اگر تبدیل به تهدید امنیتی شود باید تدبیر دیگر کرد. الان نمی‌دانم که این فیلترشدن به خاطر تهدید امنیتی است یا مصلحت نظام.

آزادی‌خواه می‌گوید: استفاده‌کردن از فیلترشکن در کشور ما، مصداق مجرمانه نیست، یعنی جرم‌انگاری نشده است. اگر مصداق مجرمانه شد و برایش جرم‌انگاری کردند، بنده به عنوان یکی از مسئولان نظام از فیلترشکن و پلتفرم‌های مسدودشده استفاده نخواهم کرد. در حال حاضر، یک عده از مردم از این بستر استفاده می‌کنند و ما هم می‌خواهیم مخاطب خودمان را از دست ندهیم و تا جایی که برای ما میسر باشد از آن بهره می‌بریم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها