کد خبر: ۱۳۶۸۴
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
جانی اینتفانتینو، رییس فیفا، صحبت‌های عجیبی را در آستانه آغاز جام جهانی 2022 قطر مطرح کرد.
به گزارش جدید پرس:

 برگزاری جام جهانی 2022 قطر همواره با انتقادهای بسیاری همراه بود و این مسئله حتی در آستانه برگزاری این مسابقات نیز ادامه دارد. 

بحث کارگرهای مهاجری و رفتار صورت گرفته با آنها و مرگ تعداد قابل توجهی از این افراد به موضوعی برای حمله به قطر تبدیل شده و از سوی دیگر مسائل مربوط به نقض حقوق بشر در این کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است. 

با این حال، فیفا در طول این مدت تمام تلاشش را کرده که از تصمیمی که برای اهدای میزبانی به این کشور اتخاذ کرده دفاع کند و حتی چند روز قبل نامه‌ای به فدراسیون‌های فوتبال هر 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها ارسال کرد و از آنها خواست که فقط درباره مسائل فوتبالی اظهارنظر کنند و قطر را تحت فشار قرار دهند. 

اینفانتینو در نشست خبری صبح امروزش نیز صحبت‌های عجیبی را مطرح کرد و مدعی شد که نیازی به دفاع از قطر و میزبانی این کشور ندارد. 

رییس فیفا با اشاره به انتقادهای مطرح شده درباره کارگران مهاجر گفت:« این استاندارد دو گانه اروپا را به خوبی نشان می‌ دهد. من اروپایی هستم این قاره در طول 3000 سال گذشته رفتارهای بدی در سراسر دنیا داشته و باید تا 3000 سال آینده به عذرخواهی ادامه دهد، پیش از آن که بخواهد به بقیه درس اخلاقی بدهد.»

او با انتقاد از صحبت‌های مطرح شده از سوی بسیاری از تیم‌های اروپایی اظهار داشت:« اگر اروپا واقعا برای سرنوشت مردم اهمیت قائل است، می‌تواند از طریق کانال‌های قانونی اقدام کند تا بعضی از این کارگرها را به اروپا ببرد و به آنها امید و آینده ببخشد. من این انتقادها را درک نمی‌کنم. بسیاری از موارد عالی و بدون نقص نیستند اما اصلاح زمان می‌برد.»

اینتفانتینو درباره تغییرات ایجاد شده در قطر اضافه کرد:« این دروس اخلاق یک طرفه صرفا ریا و تزویر است. من تعجب می‌کنم که چرا کسی پیشرفت‌های ایجاد شده از سال 2016 را نمی‌بیند. رویارویی با انتقادها از تصمیمی که 12 سال پیش گرفته شده است آسان نیست. قطر آماده است و این بهترین جام جهانی تاریخ خواهد بود.»

او در ادامه مدعی شد:« من قطری، عرب، آفریقایی، معلول یا کارگر مهاجر نیستم اما آنها را درک می‌کنم. من نیازی به دفاع از قطر ندارم چون آنها خودشان از خودشان دفاع خواهند کرد. من از فوتبال و عدالت دفاع می‌کنم.»

رییس فیفا در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت نوشیدن الکل در جام جهانی گفت:« اگر این بزرگترین مشکل شما در این جام جهانی است، پس من فورا استعفا می‌دهم و برای استراحت به ساحل می‌روم. هر تصمیمی در این مسابقات گرفته شده در واقع تصمیم مشترک فیفا و قطر است. اگر برای سه ساعت در روز الکل مصرف نکنید، مشکلی پیش نمی‌آید! قوانین مشابهی در اسپانیا، فرانسه و اسکاتلند هم وجود دارد. چون اینجا یک کشور مسلمان است این موضوع تا این حد بزرگ شده است؟ ما سعی خواهیم کرد که شرایط را به بهترین شکل تغییر دهیم.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها