کد خبر: ۱۳۵۷۱
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
رئیس جمهوری آمریکا امروز (پنجشنبه) نسبت به اظهارات همتای اوکراینی خود مبنی بر اینکه شلیک موشکی به لهستان ارتباطی به اوکراین ندارد، واکنش نشان داد و گفت، چنین اظهاراتی برای آمریکا مدرک نمی‌شود.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به ادعای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین مبنی براینکه شلیک موشکی به لهستان کار اوکراین نبوده، واکنش نشان داد و گفت: چنین اظهار نظری مدرک به حساب نمی‌آید.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، ولودیمیر زلنسکی طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت: مطمئنم که این موشک ما نیست. براساس گزارش‌های ارتش اوکراین، یقین دارم که این موشک برای روسیه بود. امکان و اجازه تحقیق برای اوکراین درخصوص چنین انفجاری ضروری است.

براساس گزارش رسانه‌های لهستانی، سه‌شنبه شب دو فروند موشک به روستای مرزی "پسوودوف" واقع در شهر لوبلین لهستان در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد و دو شهروند لهستانی کشته شدند.

این در حالی است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی درباره موشک اصابت کرده به خاک لهستان اظهار کرد: ممکن است که این موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین شلیک شده باشد.

وی افزود: هیچ نشانه‌ای مبنی بر حمله روسیه به کشورهای عضو ناتو وجود ندارد و ما همیشه برای حمایت از هم پیمانان تلاش کرده‌ایم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها