کد خبر: ۱۳۵۲۵
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: عوامل تعرض به نوجوان زرین دشتی در دادگاه کیفری یک استان فارس با مجازات‌های سنگین مواجه و عامل اصلی تعرض به این نوجوان به اعدام و ۱۰ سال حبس محکوم شد.
به گزارش جدید پرس:

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی چهارشنبه ۲۵ آبان به خبرنگاران گفت: عاملین تعرض به نوجوان زرین دشتی در شهریور ماه امسال پس از شناسایی و دستگیری در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان فارس مستقر در شهرستان داراب محاکمه و پس از رسیدگی دقیق به این پرونده مهم، عاملان تعرض به اشد مجازات محکوم شدند.

موسوی افزود: یک نفر از سه متهم این پرونده که عامل اصلی تعرض به این نوجوان ۱۶ ساله بود در دادگاه از باب آدم ربایی به ۱۰ سال حبس و به لحاظ تعرض به اعدام محکوم شد و دو متهم دیگر نیز هر کدام به ۱۰ سال حبس تعزیری، ۱۰۰ ضربه شلاق و همچنین دو سال تبعید محکوم شدند.

او با بیان اینکه اقدام مجرمانه و غیر انسانی این سه متهم باعث برانگیخته شدن احساسات عمومی مردم به صورت گسترده شد، گفت: این پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت در دستور رسیدگی دادگستری فارس قرار گرفت و امروز پس از کمتر از دو ماه احکام قاطع در خصوص این متهمان توسط محاکم کیفری یک استان صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: رای صادره  قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

موسوی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی به واکنش مردم و برانگیخته شدن احساسات عمومی در خصوص تعرض غیرانسانی به این نوجوان و مرگ غم انگیز وی پس از این حادثه توجه ویژه دارد،  گفت: در عین حال فرآیند قضایی در این خصوص تابع قانون آیین دادرسی کیفری است که این روند در خصوص پرونده مذکور مطابق مقررات تسریع شد. 

در اواخر شهریور ماه امسال یک نوجوان ۱۶ ساله اهل زرین دشت استان فارس مورد تعرض سه نفر از جمله کارفرمای خود قرار گرفت که پس از این واقعه بزه دیده اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد. زرین دشت در ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها