کد خبر: ۱۳۵۱۹
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
باقری می‌گوید: درباره گزارش سی‌ان‌ان که ظاهرا بازنشر زیادی هم داشته، باید بگویم اینکه فیلمی که نشان می‌دهد دختری در پناه خودرویی ایستاده و به راننده می‌گوید تکان نخور و ادعا شده نیکاست، درواقع مربوط به نیکا نیست.
به گزارش جدید پرس:

طبق آخرین اظهارات درباره پرونده نیکا شاکرمی، در روزهای قبل، هنوز جواب قطعی پزشکی قانونی اعلام نشده بوده و فقط برخی آزمایش‌ها که نتیجه آن زودتر اعلام می‌شود، تحویل مقامات داده شده است که حالا وکیل نیکا درباره جواب پزشکی قانونی به این نکته اشاره می‌کند که نتیجه آزمایش‌های پزشکی قانونی نشان می‌دهد نیکا مواد مخدر، الکل، دارو یا سم یا یون‌سیانید مصرف نکرده بوده است.

همچنین این وکیل در گفتگویی به گزارش و تصویری که چندی پیش از شبکه سی‌ان‌ان منتشر شد و ادعا شده بود نیکا شاکرمی در آخرین لحظات در مقابل چشم یک شاهد عینی بازداشت شده، پرداخت و توضیحاتی را بیان کرد.

رضا باقری، وکیل‌مدافع این خانواده، در طول گفتگو اعلام کرد که ترجیح می‌دهد با رسانه‌های رسمی داخل کشور مصاحبه کند تا رسانه‌های بیگانه؛ ازاین‌رو به پرسش‌های «شرق» پاسخ داد.

الکل، مواد مخدر یا دارویی مصرف نکرده بود

رضا باقری، وکیل‌مدافع خانواده نیکا شاکرمی، به روند پرونده اشاره می‌کند و می‌گوید: پرونده همچنان در دادسرای جنایی تهران و در مرحله بازپرسی است و تحقیقات در مرجع محترم قضائی ادامه دارد. این وکیل درباره نتیجه آزمایش‌های پزشکی قانونی نیز اضافه می‌کند: نتیجه آزمایش‌های پزشکی قانونی نشان می‌دهد نیکا مواد مخدر، الکل، دارو یا سم یا یون‌سیانید مصرف نکرده بوده است.

باقری در پاسخ به این پرسش که در جواب پزشکی قانونی، نشانی از پرتاب‌شدن نیکا به پایین ساختمان مشاهده شده یا نه، می‌گوید: نظریه پزشکی قانونی هنوز به من ابلاغ قانونی نشده است.

اگر شاهدی بوده، به ما مراجعه کند

وکیل این خانواده درباره گزارشی که هفته‌های پیش از سی‌ان‌ان منتشر شد و ادعا شده بود در آخرین تصاویر و طبق اظهارات یک شاهد عینی، مأموران به دنبال نیکا شاکرمی بودند و شاهد عینی این صحنه را دیده و در آخر در همان مناطق این دختر بازداشت شده است، می‌گوید: درباره گزارش سی‌ان‌ان که ظاهرا بازنشر زیادی هم داشته، باید بگویم یکی اینکه فیلمی که نشان می‌دهد دختری در پناه خودرویی ایستاده و به راننده می‌گوید تکان نخور و ادعا شده نیکاست، درواقع مربوط به نیکا نیست.

دوم اینکه در این گزارش به شهادت شاهدی به نام لادن اشاره شده که گفته: دیده است که لباس‌شخصی‌ها نیکا را بازداشت کردند. خوب طبعا اظهارات چنین فرد ناشناخته و مجهول‌الهویه‌ای فعلا ارزشی ندارد؛ مگر اینکه در نزد مرجع قضائی به‌عنوان شاهد اظهار شود. درعین‌حال اگر چنین شخصی وجود خارجی دارد و فرضا مشکلاتی برای حضور در مرجع قضائی دارد، دست‌کم به من یا انجمن ترویج حقوق شهروندی مراجعه کنند تا اظهارات‌شان را بشنویم. به هر حال ما از هر داده‌ای که قابل اعتماد و قابل استناد برای کشف حقیقت باشد، استقبال می‌کنیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها