کد خبر: ۱۳۴۲۱
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: روسیه برای اتصال مجدد به «سوئیفت» دست و پا می‌زند، اما مسئولان ما در داخل دنبال اتصال به شبکه پرداخت «میر» روسیه هستند تا به قول خودشان تحریم‌های سوئیفت علیه کشورمان را دور بزنند!
به گزارش جدید پرس:

معاون وزیر خارجه روسیه گفته: روسیه می‌خواهد بانک کشاورزی این کشور (رِسِلکوزبنک) برای آزادسازی صادرات غلات و کود شیمیایی روسیه دوباره به شبکه مالی سوئیفت متصل شود.

به گزارش راشاتودی، «سرگئی ورشینین» به خبرنگاران گفت: این نخستین باری نیست که درباره این موضوع بحث و گفتگو می‌کنیم. از نظر من، اتصال دوباره بانک کشاورزی روسیه که بخش اعظمی از تراکنش‌های کشاورزی را انجام می‌دهد، یک موضوع اصلی است. ما در مورد این موضوع بحث کرده‌ایم و از نمایندگان سازمان ملل دوباره تضمین‌هایی دریافت کرده‌ایم و آن‌ها نیز این موضوع را حیاتی می‌دانند.

پیش از این نیز روسیه از اتحادیه اروپا و کشور‌های غربی خواسته بود تحریم‌های بانک کشاورزی این کشور را لغو کند. چنین اقدامی به این بانک اجازه خواهد داد روابط با بانک‌های طرف معامله در خارج از این کشور را از سر بگیرد و پرداخت‌ها برای صادرات غلات و کود شیمیایی روسیه انجام شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها