کد خبر: ۱۳۳۹۴
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از آغاز نشست شورای وزیران امور خارجه اروپا در بخشی از اظهاراتش با دفاع از اقدامات تحریمی اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران در پی اتفاقات اخیر، گفت که موضوع برجام به این اقدامات بی‌ارتباط است و کار بر روی این توافق با ایران ادامه دارد.
به گزارش جدید پرس:

به گزارش وبگاه اقدام خارجی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از آغاز نشست شورای وزیران امور خارجه اروپا، گفت: "ایران" در دستور کار نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا خواهد بود. ما امروز بسته تحریمی دیگری را علیه سرکوب‌گران تظاهرات‌کنندگان در ایران تایید خواهیم کرد.

بورل با تایید گفت‌وگویش با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت: من دیروز با وزیر امور خارجه ایران صحبت کردم. در این باره هم صحبت کردیم، همچنین درباره برجام[توافق هسته‌ای] و حمایت نظامی ایران از روسیه[در جنگ اوکراین] که باید متوقف شود.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا از نظر او، اقدامات تقابلی ایران در نتیجه اعمال تحریم‌های جدید، منجر به از بین رفتن برجام نخواهد شد، گفت: هر کسی تحریم می‌شود، اقدمات تقابلی انجام می‌دهد، این بخشی از قاعده بازی است؛ ما آماده‌ایم. از نظر من این یک اشتباه است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: از طرفی، من فکر می‌کنم برجام مسئله دیگری است. برجام راجع به هسته‌ای شدن ایران است و بهترین راه جلوگیری از آن،‌ کار کردن روی برجام است.

او افزود: برجام در مسیر درستی نیست؛ در یک بن‌بست است اما کار بر روی آن ادامه دارد.

بورل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا اتحادیه اروپا شواهدی دارد که ادعای قصد ایران برای فروش موشک‌ به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تایید کند، مدعی شد: شواهدی درباره ارسال موشک‌ها وجود ندارد اما درباره پهپادها، شواهد روشنی وجود دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها